• 09107661244 | 02188631707
  • info@drkarisani.ir

کاهش وزن پس از بارداری

کاهش وزن پس از بارداری

کاهش وزن پس از بارداری

کاهش وزن پس از بارداری چگونه انجام می‌شود؟

معمولاً خانم‌ها پس از بارداری با افزایش وزن روبه‌رو می‌شوند. آنها همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن پس از بارداری هستند.
در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “کاهش وزن پس از بارداری” پرداخته است.

کاهش وزن پس از بارداری چگونه ایجاد می‌شود؟

بعد از بارداری کم کردن وزن معمولاً معضلی بزرگ برای خانم‌ها محسوب می‌شود. شما نیز ممکن است که از اضافه‌وزن خود رنج ببرید و دنبال روش‌هایی برای کاهش وزن پس از بارداری خود باشید. در این صورت می‌توانید با دنبال‌کردن اقدامات و نکاتی مهم به وزن ایده‌آل خود برسید.

اهداف واقع‌گرایانه داشته باشید

برای کاهش وزن پس از زایمان باید به خودتان زمان دهید. معمولاً خانم‌ها بعد از وضع حمل با اضافه‌وزن شدید مواجه می‌شوند. ابتدا باید برای کم کردن وزن به خودتان زمان دهید. به همین منظور بهتر است غذاهای سالم بخورید یا ورزش کنید.

غذاهای سالم و سرشار از پروتئین مصرف کنید

پروتئین سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و اشتها را کم می‌کند. بدن برای هضم مواد غذایی که حاوی پروتئین هستند، انرژی بیشتری را مصرف می‌کند. در نتیجه در این شرایط کالری بیشتری سوزانده می‌شود.

کاهش وزن پس از بارداری
کاهش وزن پس از بارداری

همیشه میان وعده‌های آماده برای خود داشته باشید

معمولاً مواد غذایی که در اطراف شما هستند، تأثیر بزرگی بر غذاهایی که می‌خورید، دارند. بهتر است همیشه میان وعده‌هایی را مانند میوه‌های خشک، آجیل، سبزیجات خرد شده را برای خود آماده کنید. در نتیجه هنگامی که گرسنه می‌شوید، می‌توانید آنها را بخورید. در این صورت به حتم به سراغ غذاهای مضر نمی‌روید.

غذاهای فرآوری شده را نخورید

 غذاهای فرآوری شده سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های مضر هستند. با مصرف این نوع غذاها نمی‌توانید وزن خود را کاهش دهید. معمولاً دسترسی به این نوع غذاها آسان‌تر است و شما به حتم به سراغ آنها خواهید رفت. چیپس، شیرینی، کیک و غذاهای آماده جز موادی هستند که باعث افزایش وزن شما می‌شوند.

تحرک داشته باشید

انجام تمرینات ورزشی تأثیر بسیار خوبی بر کاهش وزن پس از بارداری دارد. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دو سبب سوزاندن چربی‌های اضافه بدن شما می‌شوند. علاوه بر این باعث بهبود سلامت شما نیز خواهند شد. البته بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب هم ورزش کنید وهم غذاهای سالم و مقوی بخورید.

مقادیر کافی آب بنوشید

نوشیدن آب برای کسانی که تمایل به کاهش وزن دارند، بسیار حیاتی است. مصرف آب اشتهای شما را کم می‌کند و سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. در نتیجه شما نه‌تنها کالری‌های بیشتری را از دست می‌دهید، بلکه کاهش وزن نیز خواهید داشت. همچنین نوشیدن آب قبل از غذا تأثیر خوبی بر کاهش اشتها دارد.

کاهش وزن پس از بارداری (1)
کاهش وزن پس از بارداری (1)

به‌هیچ‌عنوان مشروبات الکلی مصرف نکنید

مطالعات نشان می‌دهند که مقدار کم مشروبات الکلی مانند شراب قرمز سبب افزایش کالری در بدن می‌شود. در واقع نوشیدن الکل سبب افزایش وزن و چربی دور شکم خواهد شد.

ورزش‌های استقامتی انجام دهید

ورزش‌های استقامتی مانند وزنه‌برداری به شما کمک می‌کنند که وزن خود را کاهش دهید. مؤثرترین راه برای کاهش وزن پس از بارداری انجام‌دادن تمرینات استقامتی به همراه رژیم غذایی مناسب است. اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید، می‌توانید در منزل تمرین کنید.

به‌اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب اثرات منفی بر وزن می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهند که بین کمبود خواب و افزایش وزن رابطه مستقیمی وجود دارد. پس بهتر است خواب خود را با خواب کودک خود تنظیم کنید. در نتیجه نه‌تنها انرژی شما بیشتر خواهد شد، بلکه وزن شما نیز به‌تدریج کاهش می‌یابد.

کاهش وزن پس از بارداری (2)
کاهش وزن پس از بارداری (2)

کالری‌های اضافه مصرف نکنید

برای اینکه بتوانید وزن خود را کم کنید، بهتر است که غذاهای چاق‌کننده و مضر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. زیرا این غذاها نه‌تنها سلامت بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بلکه باعث افزایش وزن نیز می‌شوند. می‌توانید از غذاهای سالم مانند سبزیجات یا میوه‌ها استفاده کنید.

اگر به دنبال کاهش وزن پس از بارداری هستید، بهتر است هم ورزش کنید و هم رژیم غذایی سالمی را برای خود داشته باشید.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: امیرابادشمالی، روبروی مرکز قلب شریعتی، ابتدای کوچه شکراله پلاک 134 ساختمان پزشکان سبز، طبقه 4 واحد 9

تلفن های مطب: 0910766124402188631707 مسیریابی:Waze گوگل مپ:

از خانم دکتر سوال دارید؟