• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

ابدومینوپلاستی بعد از سزارین

ابدومینوپلاستی بعد از سزارین

ابدومینوپلاستی بعد از سزارین

ابدومینوپلاستی بعد از سزارین؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

روش های بسیاری برای از بین بردن این چربی ها و پوست های اضافه وجود دارد که از جمله آنها می توان به ابدومینوپلاستی اشاره نمود.
در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “ابدومینوپلاستی بعد از سزارین؟” پرداخته است.

حاملگی های مکرر همراه با افزایش سن مادر، اغلب منجر به افزایش پوست زیر شکم و تجمع چربی اضافی در زنان می شود. زایمان از طریق سزارین باعث ضعف عضلات دیواره پایین شکم و ایجاد اسکار عرضی سزارین می شود. روش های بسیاری برای از بین بردن این چربی ها و پوست های اضافه وجود دارد که از جمله آنها می توان به ابدومینوپلاستی اشاره نمود. ابدومینوپلاستی در واقع یک عمل جراحی زیبایی است که کانتور شکم را بازسازی و ترمیم می کند.

1 3

ما در این مقاله سعی داریم که بررسی عمل ابدومینوپلاستی پرداخته و اطلاعات مفیدی را در این زمینه ارائه نمائیم.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی روشی است که با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن ماهیچه های دیواره شکم، شکم را صاف می کند. این روش جراحی با نام تامی تاک نیز شناخته می شود. البته نباید از این روش به عنوان جایگزینی برای کاهش وزن استفاده نمود.

بهترین کاندیداها برای ابدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟

بطور کلی عمل ابدومینوپلاستی برای مردان و زنانی که دارای پوست اضافه در زیر شکم خود هستند و از سلامت بدنی بالایی نیز برخوردار هستند مناسب است. همچنین این روش می تواند برای مادرانی که چندین بار تجربه بارداری داشته اند نیز می توانند از این روش برای سفت کردن عضلات شکم و کاهش پوست استفاده کنند.

انواع عمل ابدومینوپلاستی

اولین قدم برای انجام عمل ابدومینوپلاستی این است که یک جراح ماهر و مناسب انتخاب کرده و برای مشاوره به او مراجعه شود. پس از آن عمل مربوطه به یکی از دو روش زیر انجام خواهد شد:

ابدومینوپلاستی کامل

در عمل ابدومینوپلاستی کامل، جراح شکم را برش می دهد و سپس پوست، بافت و عضله را در صورت نیاز کانتور می کند. این جراحی موجب حرکت ناف بیمار می شود و ممکن است برای چند روز به لوله های تخلیه زیر پوست نیاز داشته شود.

ابدومینوپلاستی جزئی یا مینی

 مینی ابدومینوپلاستی اغلب بر روی افرادی انجام می شود که رسوبات چربی در زیر ناف آنها قرار دارد. در طی این روش، جراح به احتمال زیاد ناف را حرکت نمی دهد و بسته به شرایط بیمار ممکن است این عمل فقط تا دو ساعت طول بکشد.

2 2

ابدومینوپلاستی محیطی

 این جراحی شامل ناحیه پشت نیز می شود. هنگامی که در پشت و همچنین شکم بیمار چربی اضافی زیادی وجود دارد، ممکن است لیپوساکشن پشت یا ابدومینوپلاستی محیطی انجام شود. در این روش امکان برداشتن پوست و چربی از ناحیه لگن و پشت فراهم می شود که شکل بدن را از هر طرف بهبود می بخشد.

آمادگی برای ابدومینوپلاستی

سیگار کشیدن می تواند خطر عوارض را افزایش داده و بهبودی را به تاخیر بیندازد. فقط کاهش مصرف سیگار کافی نیست. بیمار باید حداقل یک ماه قبل از جراحی و تا دو هفته بعد از عمل بطور کامل استفاده از انواع نیکوتین – آدامس، چسب و سیگارهای الکترونیکی را متوقف کند.  وعده های غذایی متعادل و کامل یکی دیگر از موارد حائز اهمیت می باشد. قبل از جراحی نباید رژیم غذایی زیادی داشت. تغذیه مناسب برای روند درمان کامل مهم است.

همچنین در مشاوره قبل از عمل، جراح ممکن است به بیماردستور دهد که مصرف برخی از داروهایی را که خون را رقیق می کنند مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و مکمل های غذایی را برای مدت معینی قبل و بعد از جراحی متوقف شود.

عوارض ابدومینوپلاستی

همانطور که انتظار می رود، بیمار پس از جراحی درد و تورم خواهد داشت بنابراین پزشک در صورت نیاز داروهای ضد درد تجویز می کند. این درد ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین ممکن است در همان دوره زمانی، بی حسی، کبودی و خستگی کلی نیز وجود داشته باشد. در این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگری، خطراتی وجود دارد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جای زخم
  • هماتوم یا خونریزی
  • عفونت
  • سروما
  • آمبولی یا لخته شدن خون
  • بی حسی یا سایر تغییرات در احساس
3 2

در پایان

عمل ابدومینوپلاستی یا تومی تاک در واقع  یک جراحی کامل است که طی آن پوست و چربی اضافی شکم را از بین می برد. این جراحی همچنین عضلات را سفت می کند و شکمی صاف و یکدست را ایجاد می کند. این عمل بویژه می تواند برای زنانی که باردارهای مکرر داشته اند مناسب باشد.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ:

مطلب قبلی
IVF و بارداری
مطلب بعدی
آتروفی واژن