• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

تاخیر انزال در آقایان

تاخیر انزال در آقایان

تاخیر انزال در آقایان

تاخیر انزال در آقایان؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

تاخیر در انزال  که گاهی اوقات اختلال در انزال نیز نامیده می شود در واقع وضعیتی است که در آن یک دوره طولانی تحریک جنسی برای مردان طول می کشد تا به اوج جنسی برسند و منی را از آلت تناسلی آزاد کنند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “تاخیر انزال در آقایان” پرداخته است.

باید گفت که طبیعی است که مردان گهگاهی انزال با تاخیر را تجربه کنند. تاخیر در انزال تنها زمانی یک مشکل است که ادامه داشته باشد یا برای فرد یا شریک زندگی او استرس ایجاد کند. علل احتمالی تاخیر انزال در اقایان عبارتند از برخی بیماری های مزمن، جراحی ها و داروها.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی مسئله تاخیر انزال در آقایان پرداخته و مطالب مفیدی را در این زمینه ارائه نمائیم.

تاخیر در انزال چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

تاخیر انزال در آقایان می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از افراد را در تمام طول زندگی تحت تاثیر قرار می دهد، برای برخی دیگر، هر چند وقت یکبار این اتفاق می افتد یا با افزایش سن شروع به یک مشکل می کند.

در مورد اینکه تاخیر در انزال چقدر شایع است می توان گفت که تخمین زده می شود که 1 تا 4 درصد از مردان انزال تاخیری دارند.عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند انزال در آقایان را تحت تاثیر قرار دهند از جمله:

تاخیر در انزال در آقایان
تاخیر انزال در آقایان
  1. ابتلا به بیماری های خاص مانند دیابت، عمدتاً دیابت نوع 1، مولتیپل اسکلروزیس، سکته مغزی یا آسیب نخاعی.
  2. پیری
  3. عمل جراحی روی مثانه یا پروستات
  4. مصرف برخی داروها، از جمله برخی داروهایی که افسردگی، روان پریشی، فشار خون بالا و درد را درمان می کنند.

علائم تاخیر در انزال در آقایان

زمان خاصی وجود ندارد که نشان دهنده تشخیص تاخیر انزال در آقایان باشد.

تاخیر انزال در آقایان را بر اساس علائم به انواع زیر تقسیم کرد:

مادام العمر در مقابل اکتسابی:

با تاخیر در انزال مادام العمر، مشکل از زمان بلوغ جنسی وجود دارد. تاخیر انزالی اکتسابی پس از یک دوره عملکرد جنسی طبیعی رخ می دهد.

تعمیم یافته در مقابل موقعیتی:

تاخیر در انزال عمومی به شرکای جنسی خاص یا انواع خاصی از تحریکات محدود نمی شود. تاخیر در انزال موقعیتی تنها در شرایط خاصی رخ می دهد.

علل تاخیر انزال در آقایان

تاخیر در انزال می تواند ناشی از مصرف برخی داروها، برخی بیماری های مزمن و جراحی یا ناشی از نگرانی های مربوط به سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب یا استرس باشد. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

داروهایی که می توانند باعث تاخیر انزال در آقایان شوند عبارتند از:

  1. برخی از داروهای ضد افسردگی
  2. برخی از داروهای فشار خون بالا
  3. برخی از داروهای ضد تشنج
  4. الکل، به ویژه نوشیدن بیش از حد آن

دلایل فیزیکی تاخیر انزال در آقایان عبارتند از:

  • آسیب به اعصاب لگنی که ارگاسم را کنترل می کنند
  • برخی عفونت ها مانند عفونت مجاری ادراری
  • جراحی پروستات، مانند برداشتن پروستات از طریق مجرای ادرار
  • بیماری های عصبی، مانند نوروپاتی دیابتی، سکته مغزی یا آسیب عصبی به نخاع
  • شرایط مرتبط با هورمون، مانند سطح پایین هورمون تیروئید مانند کم کاری تیروئید یا سطح پایین تستوسترون یا هیپوگنادیسم
  • انزال رتروگراد، وضعیتی که در آن مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی، به سمت مثانه به عقب می رود.
تاخیر در انزال در آقایان
تاخیر انزال در آقایان

عوارض تاخیر انزال در آقایان

1-کاهش لذت جنسی برای فرد و شریک جنسی او

2-استرس یا اضطراب در مورد عملکرد جنسی

3-مشکلات زناشویی یا رابطه به دلیل یک زندگی جنسی نامطلوب

4-ناتوانی در باردار کردن همسر

درمان ذهنی تاخیر انزال در آقایان

باید گفت که واقعاً یک راه روشن برای درمان این بیماری وجود ندارد، مگر اینکه این اختلال ناشی از مصرف برخی داروها یا الکل باشد که می توان با عدم مصرف آنها این مشکل برطرف نمود.

اگر تاخیر انزال در آقایان یکی از عوارض جانبی داروهای تجویزی است، می‌توان با پزشک برای تغییر به داروی دیگری که ممکن است همان اثر را داشته باشد مشاوره نمود.

همچنین اگر تاخیر انزال در آقایان در درجه اول با شریک جنسی رخ دهد، پزشک ممکن است زمان مشاوره را هر دو نفر توصیه کند و استفاده از مواد یا وسایل وابسته به عشق شهوانی را برای کمک به فرد در انزال هم توسط بیمار و هم با شریک جنسی پیشنهاد کند.

درمان دارویی تاخیر انزال در آقایان

در حال حاضر درمان دارویی تایید شده ای برای درمان انزال تاخیری در آقایان وجود ندارد و درمان های رایج در واقع شامل مکمل ها می شوند. با این حال، برخی از پزشکان داروها را با درجه کمی از موفقیت برای برخی بیماران تجویز می کنند که عبارتند از:

1-تستوسترون، یک داروی هورمونی

2-سیپروهپتادین، یک آنتی هیستامین

3-بوسپیرون داروی درمانی برای اضطراب.

4-آمانتادین داروی درمانی برای بیماری پارکینسون.

5-کابرگولین، دارویی برای افزایش سطح دوپامین

تاخیر در انزال در آقایان
تاخیر انزال در آقایان

دلیل دیر انزالی مردان چیست؟ (دلیل ارضا نشدن مردان)

موارد بسیاری وجود دارد که در نهایت موجب دیر انزالی در مردان خواهدشد. از نمونه آن ها می توان به اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، مصرف دارو، علل روانی یا بیولوژیکی باشد.

به صورت کلی دلایلی که باعث دیر انزالی مردان می شود به دو دسته اصلی تقسیم خواهد شد. دسته اول را مشکلات جسمانی تشکیل می دهد. به طور مثال انواع آسیب هایی که ممکن است به سیستم عصبی بدن وارد شده باشد و ناشی از سکته، اختلالات هورمونی، کم کاری تیروئید یا موارد دیگرمانند پایین بودن میزان تستوسترون در این دسته قرار می گیرد.

دسته بعدی می تواند مربوط به موارد روانی باشد. معمولا دلایل روانی که در نهایت منجر به دیر انزالی می شود، در گذر زمان متفاوت خواهد بود. در اصل مشکل دیر انزالی می تواند به صورت ناگهانی پیش آید که وارد شدن شک عصبی، افسردگی، اضطراب و انواع بیماری های روانی می تواند در این مسئله تاثیرگذار باشد. دیر انزالی از مواردی است که سلامت روابط جنسی را به خطر می اندازد زیرا می تواند موجب ایجاد استرس، سردی در رابطه و کاهش میل جنسی همسر شود. به همین دلیل درمان آن بسیار اهمیت دارد.

دلایل دیرانزالی مردان
دلایل دیرانزالی مردان

چطور می توان دیر انزالی را درمان کرد؟

مهم ترین مسئله ای که درباره درمان ایر انزالی باید به آن توجه داشت این است که دلیل و ریشه ی مشکل به شکل صحیح تشخیص داده شود. معمولا برخی از مردان به خوبی دلیل این مشکل را می دانند اما توانایی حل آن را ندارند. برخی دیگر ممکن است به صورت ناگهانی با انزال دیر رس مواجه شده باشند و حتی اطلاعی در مورد دلیل پیداش آن نداشته باشند.

تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان

به همین دلیل توصیه می شود پیش از آنکه دلیل این مسئله را پیدا نکرده اید، اقدام خاصی برای حل آن انجام ندهید. مصرف دارو بدون تجویز پزشک برای درمان دیر انزالی یکی از بزرگترین اشتباهات است که می تواند عوارض متفاوتی را به دنبال داشته باشد.

بهترین روش برای پیدا کردن دلیل این مشکل و تشخیص بهترین راه حل، مشاوره زناشویی است. قطعا یک پزشک متخصص می تواند بهترین، ساده ترین و کوتاه ترین راه ممکن را برای حل این مسئله ارائه دهد.

مدت زمان دیرانزالی مردان
مدت زمان دیرانزالی مردان

مدت زمان درمان دیر انزالی چقدر است؟

دیر انزالی می تواند به اندازه مبتلا شدن انواع بیماری های تناسلی آزار دهنده باشد. به همین دلیل افراد سعی می کنند تا در سریع ترین حالت ممکن برای حل آن اقدامات متفاوت انجام دهند که از رایج ترین آن ها می توان به مصرف داروهای گیاهی یا شیمیایی اشاره کرد. در صورتی که این اقدام اشتباه است زیرا با ایجاد استرس و نگرانی شدید حتی احتمال افسردگی در مردان را افزایش می دهد.

تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان

در صورتی که همسر شما دچار این مشکل شده است، باید او را درک کنید و با هم به دنبال ریشه مشکل و نحوه حل آن بگردید. قطعا اختلالات عملکرد جنسی می تواند تاثیر زیادی در روان مرد بگذارد.

از آنجایی که مسائل روانی می تواند ریشه این مشکل باشد پس می توان به میزان اهمیت درک و عدم ایجاد استرس پی برد. معمولا در مواردی که مردان اعتماد به نفسشان کاهش پیدا می کند نیز دچار این مشکل می شوند. به طور مثال مبتلا شدن به زگیل آمیزشی یا حس نارضایتی همسر می تواند از مواردی باشد که اعتماد به نفس مرد را به شدت کاهش می دهد. از این رو درک متقابل مهم ترین موردی است که در زمان درمان باید به آن توجه داشته باشید و عجله ی خود را برای بهبود اوضاع نشان ندهید!

حل مشکل دیرانزالی
حل مشکل دیرانزالی

 دلیل ایجاد ناگهانی مشکل دیر انزالی مردان چیست؟

پیدایش ناگهانی این مشکل نیز مسئله ای است که می تواند بسیار رایج باشد. به صورت کلی هر مسئله ای که ذهن یک مرد را درگیر کند می تواند عملکرد جنسی او را تضعیف کند. به طور مثال ترس مردان از صدمه زدن به همسر، عقاید اشتباه درباره سکس، همجنسگرایی نهفته، خشم فروخورده و دلخوری می تواند به شکل ناگهانی مشکل دیر انزالی را ایجاد کند. حتی در مواقعی ممکن است شاهد دیر انزالی و زود انزالی به طور پیاپی در چند شب متوالی باشید. این مسئله به خوبی نمایانگر ایجاد مشکلات روانی است.

تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان

این مشکلات ممکن است از نظر شما بسیار کوچک و خنده دار به نظر برسد اما به هر حال ذهن همسرتان را درگیر کرده و قطعا اعتماد به نفس او را دچارمشکل خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می شود درصورتی که با چنین مشکلاتی روبرو شده اید، آرامش خود را حفظ کنید و به صورت صادقانه با همسرتان صحبت کنید.

نقش همسران در دیرانزالی
نقش همسران در دیرانزالی

در پایان

درمان موفقیت آمیز تاخیر در انزال در آقایان بستگی به علت تاخیر در انزال و نوع درمان دارد و هر فردی برای درمان نیازها و نتایج متفاوتی خواهد داشت. هر کسی که در مورد عملکرد جنسی نگرانی دارد باید با یک پزشک و احتمالاً یک متخصص سلامت روان صحبت کند تا بتواند اقدامات مناسب را برای درمان انجام دهد.


تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان تاخیر انزال در آقایان

سوالات پرتکرار شما عزیزان

آیا لابیاپلاستی به بکارت آسیب می زند؟

خیر تعداد زیادی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر، دختران باکره هستند. لابیا در قسمت خارجی ناحیه تناسلی قرار دارد و پرده بکارت حدود ۲-۳ سانت داخلتر نسبت به لابیا است و بنابراین، این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند. پس این عمل در دختران باکره منعی ندارد. ولی در دختران باکره توصیه می شود در صورت تمایل به این جراحی، بعد از سن ۱۸ -۱۹ سالگی برای این عمل اقدام کنند تا تغییرات هورمونی و بلوغ کامل شده باشد.

آیا پس از لابیاپلاستی، در صورت بارداری یا زایمان لابیاها به فرم قبل برمی گردند؟

خیر پس از انجام جراحی لابیاها رشد یا تغییر فرم به شکل اولیه نخواهند داشت، و در صورتی که فرد در آینده قصد بارداری داشته باشد، منعی برای انجام لابیاپلاستی نیست.

آیا در طی بارداری یا همزمان با زایمان می توان لابیاپلاستی انجام داد؟

خیر در دوره بارداری هر گونه جراحی ممنوع است در زمان زایمان هم چه طبیعی چه سزارین، امکان این جراحی به دلیل پرخونی و تورم بافتهای بدن و ناحیه تناسلی نیست و این عمل باید به ۴-۶ ماه بعد زایمان موکول شود.

چرا زنان به دنبال هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

اهداف زنان متقاضی لابیاپلاستی در دو گروه و درمانی قرار می گیرد.ممکن است فرد به جهت احساس نیاز به این عمل داشته باشد یا در مواردی که بزرگی لابیاها سبب درد و سوزش در زمان نزدیکی و ورزش یا پوشیدن لباسهای تنگ و یا عفونت مکرر شود ، نیاز به عمل داشته باشند.

آیا هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر سبب کاهش حس جنسی می شود؟

خیر، حس جنسی و ارگاسم زنان مربوط به تحریک کلیتوریس و تحریک نقطه ی جی است که داخل ناحیه تناسلی قرار دارد. و اعصاب دخیل در ارگاسم در لابیاها قرار ندارند. هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر(لابیاپلاستی) روی لبه های داخلی ناحیه تناسلی (لابیامینور) انجام می شود که نقشی در ارگاسم و رسیدن به حداکثر ارضای جنسی ندارد و بنابراین این عمل باعث کاهش یا از بین رفتن حس جنسی و ارگاسم در خانم ها نمیشود.

هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

برای تعیین هزینه عمل لابیاپلاستی معاینه لازم است.چرا که برای هر فرد با توجه به نوع و ضخامت لابیای رشد کرده و میزان عدم تقارن لابیامینورها،باید مشخص شود که امکان عمل با لیزر مونالیزا است یا جراحی لابیاپلاستی یا ترکیبی از لیزر و جراحی. بنابراین تا زمانی که برای معاینه در مطب حضور پیدا نکنید امکان تعیین قیمت لابیاپلاستی نیست اما می توان بازه قیمتی 4 تا 6 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت.

میخواهم نمونه کار قبل و بعد عمل لابیاپلاستی را ببینم؟

برای دیدن نمونه کار قبل و بعد از عمل ناحیه تناسلی می توانید به مطب دکتر نرمین کریسانی مراجعه کنید و یا در اینستاگرام به ما پیام بدهید.

آیا بیمه ها هزینه های لابیاپلاستی را پوشش می دهند؟

خیر، به طور کلی تمامی جراحی های زیبایی مانند لابیاپلاستی، تزریق چربی، لیفت کلیتوریس، پرینورافی و … شامل بیمه نمی شوند.

آیا جراحی ناحیه تناسلی درد دارد؟

خیر، در موارد استفاده از بی حسی موضعی قبل از انجام جراحی، داروی بی حسی در محل عمل تزریق می شود و طی عمل هیچگونه دردی احساس نمی شود. در موارد جراحی در اتاق عمل هم با توجه به بیهوشی یا بی حسی از ناحیه کمر، هیچ دردی احساس نمی شود.

آیا این عمل برای روشن سازی ناحیه تناسلی هم مفید است؟

در جراحی لابیاپلاستی، بخش های تیره ی لابیاهای مینور برداشته می شود .ولی در روشن شدن پوست ناحیه ژنیتال و کشاله های ران هیچ اثری ندارد.

بعد از عمل لابیاپلاستی چند جلسه ویزیت نیاز هست؟

حدود یک ماه از عمل فرد باید برای معاینه باید به مطب مراجعه کند و یا اگر در شهرستان هست می تواند از طریق شماره تلفن مخصوص بیماران با من(دکتر نرمین کریسانی) در ارتباط باشد.

آیا انتخاب روش لیزر یا جراحی به سلیقه و نظر متقاضی عمل است؟

خیلی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر اصرار بر جراحی با لیزر دارند .ولی نوع یا شکل و سایز و ضخامت لابیاها ،چین های اضافی پوست و سایز کلاهک کلیتوریس در افراد مختلف تعیین کننده روش جراحی است، بنابراین جراحی لابیاپلاستی با لیزر در تمام افراد قابل انجام نیست و نوع عمل را پزشک جراح پس از معاینه مشخص می کند و تعیین روش جراحی با توجه به تمایل شخصی افراد انجام نمی شود.

من شهرستان هستم و میخواهم فقط یکبار برای عمل بیام،امکانش هست؟

با توجه یه اینکه مراجعین زیادی از شهرهای مختلف ایران و حتی ایرانیان مقیم خارج از ایران داریم ،برای این عزیزان تمهیداتی اندیشیدیم که فقط یکبار برای عمل بیایند .اما برای دریافت نوبت قطعی عمل لازم است حتما از قبل از طریق پیج اینستاگرام و یا تماس با مطب ،از شرایط مطلع شوند و بدون هماهنگی قبلی مراجعه نکنند.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

در زمان جراحی لابیاپلاستی با لیزر ممکن است در موارد نادر با توجه به تعداد بخیه ها و ضخامت اولیه لابیاها و زمینه ی پوستی فرد در روند ترمیم ، اسکار یا بافت کلوئید تشکیل شود. خونریزی و هماتوم در ناحیه، تورم یا عفونت هم از عوارض موقت و بسیار کم می تواند باشد.

آیا دکتر کریسانی خدمات درمانی نیز ارائه می نمایند؟

بله کلیه خدمات درمانی مانند، پاپیل (نمونه گیری داخل رحم) ، نوار قلب جنین (NST)، کولپوسکوپی، تست پاپ اسمیر و HPV، مراقبت های دوران یائسگی، درمان خشکی واژن، درمان زگیل تناسلی، مراقبت های بارداری و زایمان و درمان اختلالات هورمونی در مطب ایشان انجام می پذیرد.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

اینستاگرام دکتر نرمین کریسانی
اینستاگرام دکتر نرمین کریسانی

نوبت آنلاین | مشاوره اینستاگرام

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ:

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.