• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

تاری دید در بارداری

تاری دید در بارداری

تاری دید در بارداری

تاری دید در بارداری؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

بدن شما در دوران بارداری دچار تغییرات فوق العاده ای می شود. تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد می تواند باعث تاری دید نیز در برخی افراد بشود. تاری دید می تواند نگران کننده باشد، اما ماندگاری آن به ندرت دائمی است.

بینایی اکثر افراد در هفته های بعد از زایمان به حالت عادی خود باز می گردد. اما بهتر است که در صورت بروز این مشکل به پزشک خود مراجعه شود تا مشخص شود که تاری ممکن است به دلیل دیابت بارداری یا پره اکلامپسی باشد.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “تاری دید در بارداری” پرداخته است.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

تاری دید در بارداری و اشکال مختلف آن

تاری دید در بارداری یک تغییر موقتی در کیفیت بینایی شما است. این اتفاق به دلیل اثرات تغییرات هورمونی بر روی چشم شما رخ می دهد. تغییرات غیرمنتظره در بینایی شما می تواند نگران کننده باشد. اما تاری دید به ندرت نشانه مشکل دائمی چشم در این دوران خواهد بود.

تاری دید در بارداری
تاری دید در بارداری

با وجود دیدی تار بهتر است افراد در حرکت های خود دقت بیشتری نمایند چرا که تلاش برای نگاه کردن از میان مه و فضایی مه آلود کاری بسیار دشوار به نظر می رسد و ممکن است اشیا مثل همیشه تیز به نظر نرسند. برخی از افراد باردار نیز چشم های قرمز و تحریک شده را در این دوران تجربه می کنند.

اشکال مختلف تاری دید در افراد

تاری دید ممکن است به شکل های زیر در افراد مختلف رخ دهد:

  • با یا بدون لنزهای اصلاحی
  • در یک یا هر دو چشم
  • فقط در بخشی از میدان دید شما

چه زمانی تاری دید در بارداری رخ می دهد؟

از آنجایی که تغییرات هورمونی در هفته های اولیه بارداری شروع می شود، برخی افراد در اوایل دوران بارداری خود متوجه مشکلات بینایی می شوند. اما تاری دید ممکن است در هر مقطعی از بارداری رخ دهد.

لازم به ذکر است که اکثر افرادی که در دوران بارداری تاری دید دارند، در هفته های بعد از زایمان، بینایی طبیعی خود را به دست می آورند.

علت تاری دید در بارداری چیست؟

هورمون هایی که از کودک در حال رشد در رحم شما حمایت می کنند باعث احتباس مایعات می شوند. این مایع اضافی چشمان شما را به گونه ای تغییر می دهد که ممکن است منجر به تاری دید شود. این تغییرات عبارتند از:

  • تغییر در شکل یا ضخامت قرنیه شما
  • کاهش تولید اشک، که بر کیفیت بینایی شما تأثیر می گذارد
  • افزایش فشار داخل چشم (فشار داخل چشمی)
تاری دید در بارداری
تاری دید در بارداری

آیا تاری دید می تواند از عوارض بارداری باشد؟

بطور کلی تاری دید می تواند نشانه ای از موارد زیر باشد که ممکن است در این دوره در بدن مادر رخ داده باشد:

  • دیابت بارداری: قند خون بالا در دوران بارداری در افرادی که سابقه دیابت ندارند.
  • پره اکلامپسی: فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار شما در دوران بارداری.

باید گفت که هر دو شرایط فوق می توانند شما و نوزادتان را در معرض خطر عوارض قرار دهند. دیابت بارداری و پره اکلامپسی نیز می تواند بر بینایی شما تأثیر بگذارد و در موارد شدید باعث نابینایی شود.

اگر این شرایط را دارید یا در معرض خطر ابتلا به آن هستید، بنابراین توجه به تغییرات بینایی مهم است و باید در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر فوراً به پزشک مراجعه نمائید:

  • دید تار یا کمرنگ
  • دوبینی
  • فلاش چشم
  • از دست دادن جزئی بینایی یا نقاط کور
  • حساسیت به نور

آیا بارداری می تواند مشکلات موجود چشم را تشدید نماید؟

تاری دید ممکن است نشانه ای از وضعیت یا مشکل خاصی باشد که بر چشمان شما تأثیر می گذارد و می تواند در دوران بارداری بدتر شود. این مشکلات یا شرایط عبارتند از:

  • رتینوپاتی دیابتی
  • بیماری گریوز
  • فشار خون داخل جمجمه ایدیوپاتیک
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • تومورها، مانند آدنوم هیپوفیز
  • یووئیت
تاری دید در بارداری
تاری دید در بارداری

در پایان

تاری دید در دوران بارداری امری رایج است و ممکن است که نیاز نباشد کار خاصی در مورد آن انجام دهید. در اکثر افراد، دید طبیعی چند هفته پس از زایمان برمی گردد. تاری دید همچنین می تواند نشان دهنده عوارض بارداری باشد که می تواند بر سلامت شما یا جنین شما تأثیر بگذارد بنابراین بسیار مهم است که برای هرگونه تغییر غیرمنتظره در بینایی خود در دوران بارداری آماده و آگاه باشید. انجام این کار می تواند به محافظت دراز مدت از سلامت چشم شما کمک کند.


پایپل بیوپسی پایپل بیوپسی پایپل بیوپسی پایپل بیوپسی پایپل بیوپسی پایپل بیوپسی

سوالات پرتکرار شما عزیزان

آیا لابیاپلاستی به بکارت آسیب می زند؟

خیر تعداد زیادی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر، دختران باکره هستند. لابیا در قسمت خارجی ناحیه تناسلی قرار دارد و پرده بکارت حدود ۲-۳ سانت داخلتر نسبت به لابیا است و بنابراین، این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند. پس این عمل در دختران باکره منعی ندارد. ولی در دختران باکره توصیه می شود در صورت تمایل به این جراحی، بعد از سن ۱۸ -۱۹ سالگی برای این عمل اقدام کنند تا تغییرات هورمونی و بلوغ کامل شده باشد.

آیا پس از لابیاپلاستی، در صورت بارداری یا زایمان لابیاها به فرم قبل برمی گردند؟

خیر پس از انجام جراحی لابیاها رشد یا تغییر فرم به شکل اولیه نخواهند داشت، و در صورتی که فرد در آینده قصد بارداری داشته باشد، منعی برای انجام لابیاپلاستی نیست.

آیا در طی بارداری یا همزمان با زایمان می توان لابیاپلاستی انجام داد؟

خیر در دوره بارداری هر گونه جراحی ممنوع است در زمان زایمان هم چه طبیعی چه سزارین، امکان این جراحی به دلیل پرخونی و تورم بافتهای بدن و ناحیه تناسلی نیست و این عمل باید به ۴-۶ ماه بعد زایمان موکول شود.

چرا زنان به دنبال هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

اهداف زنان متقاضی لابیاپلاستی در دو گروه و درمانی قرار می گیرد.ممکن است فرد به جهت احساس نیاز به این عمل داشته باشد یا در مواردی که بزرگی لابیاها سبب درد و سوزش در زمان نزدیکی و ورزش یا پوشیدن لباسهای تنگ و یا عفونت مکرر شود ، نیاز به عمل داشته باشند.

آیا هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر سبب کاهش حس جنسی می شود؟

خیر، حس جنسی و ارگاسم زنان مربوط به تحریک کلیتوریس و تحریک نقطه ی جی است که داخل ناحیه تناسلی قرار دارد. و اعصاب دخیل در ارگاسم در لابیاها قرار ندارند. هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر(لابیاپلاستی) روی لبه های داخلی ناحیه تناسلی (لابیامینور) انجام می شود که نقشی در ارگاسم و رسیدن به حداکثر ارضای جنسی ندارد و بنابراین این عمل باعث کاهش یا از بین رفتن حس جنسی و ارگاسم در خانم ها نمیشود.

هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

برای تعیین هزینه عمل لابیاپلاستی معاینه لازم است.چرا که برای هر فرد با توجه به نوع و ضخامت لابیای رشد کرده و میزان عدم تقارن لابیامینورها،باید مشخص شود که امکان عمل با لیزر مونالیزا است یا جراحی لابیاپلاستی یا ترکیبی از لیزر و جراحی. بنابراین تا زمانی که برای معاینه در مطب حضور پیدا نکنید امکان تعیین قیمت لابیاپلاستی نیست اما می توان بازه قیمتی 4 تا 6 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت.

میخواهم نمونه کار قبل و بعد عمل لابیاپلاستی را ببینم؟

برای دیدن نمونه کار قبل و بعد از عمل ناحیه تناسلی می توانید به مطب دکتر نرمین کریسانی مراجعه کنید و یا در اینستاگرام به ما پیام بدهید.

آیا بیمه ها هزینه های لابیاپلاستی را پوشش می دهند؟

خیر، به طور کلی تمامی جراحی های زیبایی مانند لابیاپلاستی، تزریق چربی، لیفت کلیتوریس، پرینورافی و … شامل بیمه نمی شوند.

آیا جراحی ناحیه تناسلی درد دارد؟

خیر، در موارد استفاده از بی حسی موضعی قبل از انجام جراحی، داروی بی حسی در محل عمل تزریق می شود و طی عمل هیچگونه دردی احساس نمی شود. در موارد جراحی در اتاق عمل هم با توجه به بیهوشی یا بی حسی از ناحیه کمر، هیچ دردی احساس نمی شود.

آیا این عمل برای روشن سازی ناحیه تناسلی هم مفید است؟

در جراحی لابیاپلاستی، بخش های تیره ی لابیاهای مینور برداشته می شود .ولی در روشن شدن پوست ناحیه ژنیتال و کشاله های ران هیچ اثری ندارد.

بعد از عمل لابیاپلاستی چند جلسه ویزیت نیاز هست؟

حدود یک ماه از عمل فرد باید برای معاینه باید به مطب مراجعه کند و یا اگر در شهرستان هست می تواند از طریق شماره تلفن مخصوص بیماران با من(دکتر نرمین کریسانی) در ارتباط باشد.

آیا انتخاب روش لیزر یا جراحی به سلیقه و نظر متقاضی عمل است؟

خیلی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر اصرار بر جراحی با لیزر دارند .ولی نوع یا شکل و سایز و ضخامت لابیاها ،چین های اضافی پوست و سایز کلاهک کلیتوریس در افراد مختلف تعیین کننده روش جراحی است، بنابراین جراحی لابیاپلاستی با لیزر در تمام افراد قابل انجام نیست و نوع عمل را پزشک جراح پس از معاینه مشخص می کند و تعیین روش جراحی با توجه به تمایل شخصی افراد انجام نمی شود.

من شهرستان هستم و میخواهم فقط یکبار برای عمل بیام،امکانش هست؟

با توجه یه اینکه مراجعین زیادی از شهرهای مختلف ایران و حتی ایرانیان مقیم خارج از ایران داریم ،برای این عزیزان تمهیداتی اندیشیدیم که فقط یکبار برای عمل بیایند .اما برای دریافت نوبت قطعی عمل لازم است حتما از قبل از طریق پیج اینستاگرام و یا تماس با مطب ،از شرایط مطلع شوند و بدون هماهنگی قبلی مراجعه نکنند.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

در زمان جراحی لابیاپلاستی با لیزر ممکن است در موارد نادر با توجه به تعداد بخیه ها و ضخامت اولیه لابیاها و زمینه ی پوستی فرد در روند ترمیم ، اسکار یا بافت کلوئید تشکیل شود. خونریزی و هماتوم در ناحیه، تورم یا عفونت هم از عوارض موقت و بسیار کم می تواند باشد.

آیا دکتر کریسانی خدمات درمانی نیز ارائه می نمایند؟

بله کلیه خدمات درمانی مانند، پاپیل (نمونه گیری داخل رحم) ، نوار قلب جنین (NST)، کولپوسکوپی، تست پاپ اسمیر و HPV، مراقبت های دوران یائسگی، درمان خشکی واژن، درمان زگیل تناسلی، مراقبت های بارداری و زایمان و درمان اختلالات هورمونی در مطب ایشان انجام می پذیرد.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 09107661244 02188484081 | نوبت آنلاین

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.