• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

ترشح زرد رنگ قبل از پریود

ترشح زرد رنگ قبل از پریود

ترشح زرد رنگ قبل از پریود

ترشح زرد رنگ قبل از پریود؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

ترشحات قبل از پریود اغلب ترکیبی از مخاط و ترشحات واژن است که از طریق واژن ترشح می شود و این امر کاملاً طبیعی است که زنان در طول چرخه قاعدگی خود ترشح داشته باشند. در این حالت سطح استروژن بر حالت ترشحات تأثیر می گذارد، بنابراین نوع ترشحات می تواند در طول چرخه و سیکل ماهانه فرد تغییر کند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “ترشح زرد رنگ قبل از پریود” پرداخته است.

ترشحات قبل از پریود اغلب ترکیبی از مخاط و ترشحات واژن است که از طریق واژن ترشح می شود و این امر کاملاً طبیعی است که زنان در طول چرخه قاعدگی خود ترشح داشته باشند. در این حالت سطح استروژن بر حالت ترشحات تأثیر می گذارد، بنابراین نوع ترشحات می تواند در طول چرخه و سیکل ماهانه فرد تغییر کند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

سطوح بالاتری از استروژن در دوران میانی چرخه فرد می تواند منجر به ترشح غلیظ تر از واژن شود، در حالی که ترشحات در ابتدا و انتهای چرخه فرد رقیق تر است. برخی از داروها، مانند داروهای باروری و برخی از انواع پیشگیری از بارداری نیز می توانند سطح استروژن را افزایش داده و منجر به ترشح بیشتری شوند.

ترشح زرد رنگ قبل از پریود ترشح زرد رنگ قبل از پریود ترشح زرد رنگ قبل از پریود

ترشح همچنین می تواند سرنخ هایی را برای سلامتی فرد ارائه دهد. بطور کلی وجود مقداری ترشح در افراد طبیعی است. اما، بسته به رنگ یا قوام ترشحات و سایر علائم، می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامتی در بدن نیز باشد. بیشتر ترشحات طبیعی، سفید رنگ یا شفاف هستند و بوی خاصی ندارند. ترشحات زرد کم رنگ قبل از قاعدگی نیز می تواند طبیعی باشد، اما ممکن است نشانه ای بر وجود عفونت نیز باشد.

ما در این مقاله سعی داریم که بررسی ترشح زرد رنگ قبل از پریود پرداخته و مطالب مفیدی را در این زمینه ارائه نماییم.

 ترشح زرد رنگ قبل از پریود
ترشح زرد رنگ قبل از پریود

علل وجود ترشح زرد رنگ قبل از پریود

بطور کلی ترشحات زرد رنگ غیر طبیعی می توانند قوام یا بوهای مختلفی داشته باشد، و بسته به اینکه در چه قسمتی از چرخه قاعدگی فرد اتفاق می افتند می توان تشخیص داد که آیا این ترشحات نشانه عفونت است یا خیر.

ما در این بخش به برخی از دلایل احتمالی بروز ترشحات زرد رنگ اشاره خواهیم نمود:

قاعدگی نزدیک است

در این حالت ساختار اصلی ترشحات معمولاً به شکل آبکی و رقیق بوده و به رنگ زرد کم رنگ می باشند. ترشحات زرد آبکی اغلب دقیقاً قبل از پریود ایجاد می شوند. وجود این ترشحات به این دلیل است که واژن در این دوران مخاط بیشتری تولید می کند و رنگ مایل به زرد آن نیز می تواند ناشی از مخلوط شدن مقادیر کمی خون قاعدگی با ترشحات سفید طبیعی باشد.

بطور کلی باید گفت که ترشحات بسیار کمرنگ و رقیق، شایع و معمولاً طبیعی هستند، به خصوص اینکه دقیقاً قبل از پریود مشاهده شوند اما اگر ترشحات بافتی غیرعادی داشته باشند یا بوی بدی از خود نشر دهند، باعث نگرانی بوده و نیازمند مراجعه به پزشک خواهد بود.

سیکل قاعدگی کوتاه

در این حالت ساختار اصلی ترشحات و رنگ آن قهوه ای مایل به زرد می باشد. ترشحات زرد متمایل به قهوه ای بیشتر پس از پریود مشاهده می شود. این رنگ در واقع از خون قاعدگی می آید. اگر فرد سیکل کوتاهی داشته باشد، ممکن است قبل از پریود نیز متوجه ترشحات زرد مایل به قهوه ای شود. همچنین زنانی که در دوره یائسگی قرار می گیرند نیز ممکن است در نتیجه تغییرات هورمونی متوجه ترشحات زرد مایل به قهوه ای شوند.

 ترشح زرد رنگ قبل از پریود
ترشح زرد رنگ قبل از پریود

ریکومونیازیس

ساختار اصلی ترشح زرد رنگ قبل از پریود به شکل کف آلوده بودن، زرد یا سبز رنگ بودن می باشد و ممکن است بوی شبیه به ماهی داشته باشد. ترشحات کف آلود و زرد رنگ ممکن است نشانه ای از تریکومونیازیس که نوعی عفونت مقاربتی است باشد چرا که در حالت کلی احتمال بروز علائم تریکومونیازیس نسبت به سایر بیماری های مقاربتی بیشتر است.

ترشحات تریکومونیازیس که رنگی مایل به سبز یا زرد دارند و بوی ماهی می دهد اغلب با خارش و درد ناحیه تناسلی هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی همراه است.

سوزاک یا کلامیدیا

ساختار اصلی این ترشحات زرد رنگ بوده و چرک مانند می باشد. سوزاک و کلامیدیا عفونت های مقاربتی هستند که اغلب بدون علامت هستند، اما می توانند باعث ترشح شوند. ترشحات سوزاک یا کلامیدیا زرد و چرک مانند خواهد بود.

بیماری های التهابی لگن

ساختار اصلی ترشحات در این حالت به رنگ زرد یا سبز بوده و با بوی قوی و بدی همراه است. بیماری التهابی لگن، عفونتی است که معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که سوزاک یا کلامیدیا درمان‌نشده از طریق دستگاه تناسلی پخش شود. این بیماری در صورت عدم درمان می تواند به رحم، لوله های فالوپ و تخمدان ها آسیب برساند.

ترشحات PID زرد یا سبز رنگ که بوی قوی ای نیز داررند اغلب با علائم زیر همراه هستند:

  • یک درد مبهم در شکم
  • دوره های نامنظم
  • لکه بینی در طول ماه
  • تب بالا
  • حالت تهوع
  • درد هنگام رابطه جنسی

واژینوز باکتریال

ساختار اصلی ترشحات سفید مایل به زرد یا خاکستری و همراه با بوی ماهی می باشد. واژینوز باکتریایی، عفونتی است که زمانی رخ می دهد که تعادل طبیعی باکتری ها در واژن فرد تغییر کند. علت این اختلال ناشناخته است، اما اغلب به موارد زیر مرتبط است:

  • سیگار کشیدن
  • داشتن شرکای جنسی متعدد
  • رابطه جنسی با فرد آلوده

مراجعه به پزشک

همانطور که گفته شد، ترشح زرد رنگ قبل از پریود اغلب نشانه عفونت است. اگر مواقعی به جز دوران قبل از پریود یا بطور مکرر این ترشحات زرد رنگ وجود داشت و به خصوص اگر مورد یا موارد زیر را در خود مشاهده نمود، فرد باید به پزشک خود مراجعه کند:

  • ترشح بوی قوی ای دارد
  • ترشحات درشت یا کف آلود است
  • وجود درد در هنگام ادرار خارش یا درد در ناحیه تناسلی

این موارد همگی نشانه های عفونت هستند. پس ممکن است پزشک نمونه ای از ترشحات را گرفته و آن را زیر میکروسکوپ ببینند تا چک کند که آیا بیمار واژینوز باکتریایی یا تریکومونیازیس دارد یا خیر. نمونه ای از ترشحات نیز برای بررسی سوزاک، کلامیدیا و PID به آزمایشگاه فرستاده می شود.

 ترشح زرد رنگ قبل از پریود
ترشح زرد رنگ قبل از پریود

در پایان

ترشح واژن در واقع بخشی طبیعی از چرخه قاعدگی زنان است، اما ترشحات زرد رنگ می‌تواند نشانه‌ای از عفونت، مانند STI باشد. اگر ترشحات فرد بوی بدی می دهد، ضخیم یا کف آلود است یا سایر علائم دستگاه تناسلی مشاهده می شود، فرد باید به پزشک مراجعه کند. اغلب ترشحات زرد قابل درمان هستند، اما تشخیص و درمان زودهنگام آنها به فرد کمک می کند از علائم یا عوارض جدی تری جلوگیری نماید.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: