• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

تغذیه در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری از حساس ترین نکات قبل از تولد نوزاد خواهد بود. سعی کنید از مواد مغذی بهره ببرید.در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “تغذیه در دوران بارداری” پرداخته است.

هنگام ایجاد برنامه غذایی سالم، باید تمرکز خود را بر روی غذاهای کامل بگذارید که مقدار بیشتری از مواد خوب مورد نیاز در دوران بارداری را در اختیارتان قرار می‌دهند. تغذیه در دوران بارداری باید شامل موادی همچون پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی، انواع سالم چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و مایعات باشد.

تغذیه در دوران بارداری

در اینجا غذاهای فوق العاده مغذی که باید در دوران بارداری بخورید تا مطمئن شوید که به اهداف مغذی خود رسیده اید را بیان خواهیم کرد.

محصولات لبنی

در دوران بارداری، باید پروتئین و کلسیم اضافی مصرف کنید تا بتوانید نیازهای کودک کوچک خود را برآورده کنید. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست باید در مخزن قرار گیرند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
تغذیه در دوران بارداری
تغذیه در دوران بارداری

ماست ماده مغذی در تغذیه در دوران بارداری

محصولات لبنی حاوی دو نوع پروتئین با کیفیت بالا هستند: کازئین و آب پنیر. لبنیات بهترین منبع غذایی کلسیم هستند و مقادیر بالایی فسفر، ویتامین B، منیزیم و روی را تأمین می‌کنند.

حبوبات

این گروه از غذا شامل عدس، نخود، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی خواهد بود. حبوبات منابع گیاهی فوق العاده ای از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند-بدن شما در دوران بارداری به همه آنها نیاز بیشتری دارد.

فولات یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌های گروه  Bاست. روزانه حداقل به 600 میکروگرم (میکروگرم) فولات نیاز دارید که رسیدن به آن تنها با غذاها می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما افزودن حبوبات می‌تواند در کنار مکمل بر اساس توصیه پزشکتان کمک کند.

حبوبات نیز به طور کلی فیبر بسیار بالایی دارند. برخی از انواع آن همچنین دارای آهن، منیزیم و پتاسیم هستند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نه تنها با هزار روش پخته می‌شود، بلکه سرشار از بتا کاروتن است، ترکیبی گیاهی که در بدنتان به ویتامین A تبدیل می‌شود.

ویتامین A برای رشد کودک ضروری است. فقط مراقب مقادیر زیاد منابع حیوانی ویتامین A باشید که می‌تواند در مقادیر زیاد باعث ایجاد سمیت شود.

خوشبختانه سیب زمینی شیرین منبع فراوان گیاهی بتا کاروتن و فیبر است. فیبر شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد، افزایش قند خون را کاهش می‌دهد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد که در صورت بروز یبوست بارداری واقعاً می‌تواند کمک کننده باشد.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است که فواید زیادی دارد. این غذاها به مقدار زیاد در غذاهای دریایی یافت می‌شوند و به ساخت مغز و چشم نوزاد کمک می‌کنند. حتی می‌توانند طول بارداری را افزایش دهند.

تغذیه در دوران بارداری (1)
تغذیه در دوران بارداری (1)

تغذیه در دوران بارداری

به علاوه، ماهی قزل آلا از معدود منابع طبیعی ویتامین D است. این ماده برای سلامت استخوان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی مهم خواهد بود.

تخم مرغ

تخم مرغ‌های باورنکردنی و خوراکی بهترین غذای سالم هستند، زیرا تقریباً حاوی تقریباً همه مواد مغذی مورد نیازتان هستند. تخم مرغی بزرگ حاوی حدود 80 کالری، پروتئین با کیفیت بالا، چربی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

تخم مرغ منبع عالی کولین خواهد بود که ماده مغذی حیاتی در دوران بارداری است. این در رشد مغز نوزاد مهم است و از ناهنجاری‌های رشدی مغز و ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

کلم بروکلی و سبزیجات برگ تیره

کلم بروکلی و سبزیجات سبز تیره مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیازتان هستند. حتی اگر عاشق خوردن آنها نیستید، اغلب می‌توانید در انواع غذاها مخلوط کنید.

فواید چنین موادی شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم است.

سخن آخر

تغذیه در دوران بارداری بسیار مهم است و سعی کنید که از مواد بیان شده در سبد غذایی خود بهره ببرید. رشد جنین بسیار به نحوه تغذیه مادر بستگی دارد و هر چه در این دوران بهتر عمل کنید، کمتر فرزندتان به بیماری های گوناگون مبتلا خواهد شد.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: