• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

درمان تاری دید در بارداری

درمان تاری دید در بارداری

درمان تاری دید در بارداری

درمان تاری دید در بارداری؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

همانطور که در مقاله ی “تاری دید در بارداری” گفتیم؛ بدن شما در دوران بارداری دچار تغییرات فوق العاده ای می شود. تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد می تواند باعث تاری دید نیز در برخی افراد بشود.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

در این مقاله میخواهیم درمان هایی برای این مشکل پیش اومده و مراقبت های مرتبت با این مشکل رو ارائه بدیم.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “تاری دید در بارداری” پرداخته است.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

درمان هایی برای تاری دید در بارداری

بطور کلی درمان های محدودی برای تاری دید در دوران بارداری وجود دارد. قطره های روان کننده می توانند چشم های قرمز و تحریک شده را تسکین دهند. در بیشتر موارد، بهتر است بعد از زایمان منتظر بهبود بینایی خود باشید.

Karisani Maghale
درمان تاری دید در بارداری

مراقبت های لازم تاری دید در بارداری

همانگونه که پیش تر به آن اشاره شد، برخی افراد در دوران بارداری خود از تاری دید رنح می برند و البته درمان قطعی نیز برای آن وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان برای کاهش فشار چشم و محافظت از بینایی خود اقدامات زیر را انجام داد:

  • بهتر است از لنزهای تماسی خودداری کنید، زیرا ممکن است به درستی روی قرنیه شما قرار نگیرند و آن را تحریک کنند.
  • محدود کردن زمان استفاده از نمایشگرهای لپ تاپ، تلفن و سایر دستگاه های تلفن همراه که نور آبی ساطع می کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که برای مطالعه و کار با اشیاء کوچک، در مناطقی با نور مناسب قرار دارید.
  • انجام تمرینات چشمی برای تقویت عضلات که می تواند تمرکز را بهبود بخشد.
  • در صورت امکان در طول روز با استراحت و چرت زدن به چشمان خود استراحت دهید.
  • اگر چشمان شما به نور حساس است از عینک آفتابی استفاده کنید.
Ophthalmologist
درمان تاری دید در بارداری

درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری

مراقبت های تاری دید ناشی از پره اکلامپسی

پره اکلامپسی برای محافظت از سلامت شما و سلامت جنین متولد نشده شما و قطعاً بینایی شما نیاز به مراقبت های تخصصی دارد. درمان های مربوط به تاری دید پره اکلامپسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • استراحت در رختخواب
  • مصرف داروهای فشار خون که استفاده از آنها در دوران بارداری بی خطر است
  • معاینه چشم هر سه ماهه در دوران بارداری و هر سال پس از زایمان برای غربالگری عوارض
  • در صورتی که پره اکلامپسی شدید باشد، ممکن است پزشک شما القای زایمان برای زایمان را توصیه کند

مراقبت های تاری دید ناشی از پره اکلامپسی دیابت بارداری

  • علاوه بر مراقبت خوب از چشمان خود، می توانید سطح قند خون را با موارد زیر مدیریت کنید.
  • اجتناب از غذاهای فرآوری شده، وعده های غذایی پرچرب و نوشیدنی های شیرین.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم با سطوح پروتئین، چربی و کربوهیدرات مناسب.
  • ورزش برای کمک به بدن در استفاده بیشتر از گلوکز
  • ممکن است پزشک شما بطور موقت استفاده از انسولین (به صورت تزریقی) را برای مدیریت بهینه قند خون تجویز کند.

چه زمانی باید برای تاری دید در بارداری با پزشک تماس گرفت؟

به محض اینکه متوجه تغییرات در بینایی خود شدید بهتر است که با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است احساس کنید که به تنهایی می توانید تاری دید را مدیریت کنید. اما دانستن اینکه آیا این نشانه ای از پره اکلامپسی، دیابت بارداری یا برخی شرایط پزشکی دیگر است، مشاوره با پزشک ضروری است.

درمان تاری دید در بارداری
درمان تاری دید در بارداری

درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری

در پایان

تاری دید می تواند نشان دهنده عوارض بارداری باشد که می تواند بر سلامت شما یا جنین شما تأثیر بگذارد بنابراین بسیار مهم است که برای هرگونه تغییر غیرمنتظره در بینایی خود در دوران بارداری آماده و آگاه باشید. انجام این کار می تواند به محافظت دراز مدت از سلامت چشم شما کمک کند.


درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری درمان تاری دید در بارداری

سوالات پرتکرار شما عزیزان

آیا لابیاپلاستی به بکارت آسیب می زند؟

خیر تعداد زیادی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر، دختران باکره هستند. لابیا در قسمت خارجی ناحیه تناسلی قرار دارد و پرده بکارت حدود ۲-۳ سانت داخلتر نسبت به لابیا است و بنابراین، این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند. پس این عمل در دختران باکره منعی ندارد. ولی در دختران باکره توصیه می شود در صورت تمایل به این جراحی، بعد از سن ۱۸ -۱۹ سالگی برای این عمل اقدام کنند تا تغییرات هورمونی و بلوغ کامل شده باشد.

آیا پس از لابیاپلاستی، در صورت بارداری یا زایمان لابیاها به فرم قبل برمی گردند؟

خیر پس از انجام جراحی لابیاها رشد یا تغییر فرم به شکل اولیه نخواهند داشت، و در صورتی که فرد در آینده قصد بارداری داشته باشد، منعی برای انجام لابیاپلاستی نیست.

آیا در طی بارداری یا همزمان با زایمان می توان لابیاپلاستی انجام داد؟

خیر در دوره بارداری هر گونه جراحی ممنوع است در زمان زایمان هم چه طبیعی چه سزارین، امکان این جراحی به دلیل پرخونی و تورم بافتهای بدن و ناحیه تناسلی نیست و این عمل باید به ۴-۶ ماه بعد زایمان موکول شود.

چرا زنان به دنبال هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

اهداف زنان متقاضی لابیاپلاستی در دو گروه و درمانی قرار می گیرد.ممکن است فرد به جهت احساس نیاز به این عمل داشته باشد یا در مواردی که بزرگی لابیاها سبب درد و سوزش در زمان نزدیکی و ورزش یا پوشیدن لباسهای تنگ و یا عفونت مکرر شود ، نیاز به عمل داشته باشند.

آیا هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر سبب کاهش حس جنسی می شود؟

خیر، حس جنسی و ارگاسم زنان مربوط به تحریک کلیتوریس و تحریک نقطه ی جی است که داخل ناحیه تناسلی قرار دارد. و اعصاب دخیل در ارگاسم در لابیاها قرار ندارند. هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر(لابیاپلاستی) روی لبه های داخلی ناحیه تناسلی (لابیامینور) انجام می شود که نقشی در ارگاسم و رسیدن به حداکثر ارضای جنسی ندارد و بنابراین این عمل باعث کاهش یا از بین رفتن حس جنسی و ارگاسم در خانم ها نمیشود.

هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

برای تعیین هزینه عمل لابیاپلاستی معاینه لازم است.چرا که برای هر فرد با توجه به نوع و ضخامت لابیای رشد کرده و میزان عدم تقارن لابیامینورها،باید مشخص شود که امکان عمل با لیزر مونالیزا است یا جراحی لابیاپلاستی یا ترکیبی از لیزر و جراحی. بنابراین تا زمانی که برای معاینه در مطب حضور پیدا نکنید امکان تعیین قیمت لابیاپلاستی نیست اما می توان بازه قیمتی 4 تا 6 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت.

میخواهم نمونه کار قبل و بعد عمل لابیاپلاستی را ببینم؟

برای دیدن نمونه کار قبل و بعد از عمل ناحیه تناسلی می توانید به مطب دکتر نرمین کریسانی مراجعه کنید و یا در اینستاگرام به ما پیام بدهید.

آیا بیمه ها هزینه های لابیاپلاستی را پوشش می دهند؟

خیر، به طور کلی تمامی جراحی های زیبایی مانند لابیاپلاستی، تزریق چربی، لیفت کلیتوریس، پرینورافی و … شامل بیمه نمی شوند.

آیا جراحی ناحیه تناسلی درد دارد؟

خیر، در موارد استفاده از بی حسی موضعی قبل از انجام جراحی، داروی بی حسی در محل عمل تزریق می شود و طی عمل هیچگونه دردی احساس نمی شود. در موارد جراحی در اتاق عمل هم با توجه به بیهوشی یا بی حسی از ناحیه کمر، هیچ دردی احساس نمی شود.

آیا این عمل برای روشن سازی ناحیه تناسلی هم مفید است؟

در جراحی لابیاپلاستی، بخش های تیره ی لابیاهای مینور برداشته می شود .ولی در روشن شدن پوست ناحیه ژنیتال و کشاله های ران هیچ اثری ندارد.

بعد از عمل لابیاپلاستی چند جلسه ویزیت نیاز هست؟

حدود یک ماه از عمل فرد باید برای معاینه باید به مطب مراجعه کند و یا اگر در شهرستان هست می تواند از طریق شماره تلفن مخصوص بیماران با من(دکتر نرمین کریسانی) در ارتباط باشد.

آیا انتخاب روش لیزر یا جراحی به سلیقه و نظر متقاضی عمل است؟

خیلی از افراد متقاضی هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر اصرار بر جراحی با لیزر دارند .ولی نوع یا شکل و سایز و ضخامت لابیاها ،چین های اضافی پوست و سایز کلاهک کلیتوریس در افراد مختلف تعیین کننده روش جراحی است، بنابراین جراحی لابیاپلاستی با لیزر در تمام افراد قابل انجام نیست و نوع عمل را پزشک جراح پس از معاینه مشخص می کند و تعیین روش جراحی با توجه به تمایل شخصی افراد انجام نمی شود.

من شهرستان هستم و میخواهم فقط یکبار برای عمل بیام،امکانش هست؟

با توجه یه اینکه مراجعین زیادی از شهرهای مختلف ایران و حتی ایرانیان مقیم خارج از ایران داریم ،برای این عزیزان تمهیداتی اندیشیدیم که فقط یکبار برای عمل بیایند .اما برای دریافت نوبت قطعی عمل لازم است حتما از قبل از طریق پیج اینستاگرام و یا تماس با مطب ،از شرایط مطلع شوند و بدون هماهنگی قبلی مراجعه نکنند.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

در زمان جراحی لابیاپلاستی با لیزر ممکن است در موارد نادر با توجه به تعداد بخیه ها و ضخامت اولیه لابیاها و زمینه ی پوستی فرد در روند ترمیم ، اسکار یا بافت کلوئید تشکیل شود. خونریزی و هماتوم در ناحیه، تورم یا عفونت هم از عوارض موقت و بسیار کم می تواند باشد.

آیا دکتر کریسانی خدمات درمانی نیز ارائه می نمایند؟

بله کلیه خدمات درمانی مانند، پاپیل (نمونه گیری داخل رحم) ، نوار قلب جنین (NST)، کولپوسکوپی، تست پاپ اسمیر و HPV، مراقبت های دوران یائسگی، درمان خشکی واژن، درمان زگیل تناسلی، مراقبت های بارداری و زایمان و درمان اختلالات هورمونی در مطب ایشان انجام می پذیرد.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 09107661244 02188484081 | نوبت آنلاین

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.