• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

سفت کردن سینه

سینه‌های شُل علاوه‌ بر کاهش اعتمادبه‌نفس، نشان از ضعف عضلات سینه است که در بعضی موارد باعث مشکلاتی مثل افتادگیِ سینه یا فرم بدنی نامناسب می‌شود. در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “روش های سفت کردن سینه” پرداخته است.

روش های سفت کردن سینه

برخی از بانوان از افتادگی سینه ناشی از حاملگی‌های قبلی، شیردهی، کاهش وزن یا افتادگی در اثر روند طبیعی پیری رنج می‌برند. این  امر می‌تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس و خجالت در روابط شود. ماستوپکسی (لیفت و بالا کشیدن سینه) عملی است که برای سفت شدن سینه انجام می‌شود.

این عمل موجب شده تا سینه محکم‌تر به نظر آید، همچنین نوک سینه‌ها را در یک موقعیت بالاتر قرار داده تا جوان‌تر به نظر آیند. لیفت سینه از طریق بازسازی سینه‌ها و از بین بردن پوست اضافی و یا کشیده شده که موجب افتادگی سینه شده است، انجام می‌شود. اندازه سینه‌ها پس از انجام لیفت سینه تغییری نکرده، اما جراحی سفت کردن سینه موجب شده تا سینه‌ها ظاهری جوان و مناسب پیدا کنند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
سفت کردن سینه در خانه
سفت کردن سینه در خانه

سینه‌های زنان چیزی جز بافت چربی‌ نیست،به همین خاطر است که اگر از رژیم یا از چربی‌ سوز‌ها برای کاهش وزن استفاده کنید روی سینه‌ها نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

هنگامی که چربی‌ از زیر پوست از بین میرود پوست حالت خود را از دست میدهد، اما کلاژن است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. بدن این ماده را تا سنین ۲۴-۲۵ سالگی به طور طبیعی تولید می‌کند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

از غذاهای حاوی کلاژن به مقدار مناسب باید استفاده کنید. همچنین می توان در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن، با ورزش سفت کردن سینه مشکل افتادگیِ سینه‌ها را برطرف کرد.

سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه

علل افتادگی سینه چست؟

  • تغییرات هورمونی
  • ورزش نکردن
  • افزایش یا کاهش وزن
  • سنگینی
  • استفاده از لباس‌های زیر تنگ
  • بارداری و شیردهی

درمان های خانگی به سفت کردن سینه

برای سفت شدن سینه و کاهش شل شدگی می‌توانید:

بعد از دوش آب سرد، کمی روغن به سینه خود بمالید. به همین علت اگر سینه با روغن ماساژ داده شود، نفوذ بیشتری به داخل پوست خواهد داشت.

1. سفت کردن سینه با روغن گیاهی

روغن زیتون

مقداری روغن زیتون به کف دستتان بمالید و به صورت حرکت دایره‌ای روی سینه بمالید. این ماساژ را حدود ۱۵ دقیقه دو بار در روز انجام دهید.

روغن نارگيل

دلایل اصلی و تاثیر زیاد این روغن به دلیل طبیعت غیر چرب و چسبندگی کم آن است. این روغن به خاطر عطر و چسبندگی کم، یک روغن مرطوب کننده عالی برای پوست است و به نرم شدن پوست کمک می‌کند. این روغن برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است.

سفت کردن سینه
سفت کردن سینه

روغن بادام

استفاده از روغن بادام، به افزایش رشد سلول‌های سینه کمک می‌کند و باعث بزرگ شدن سینه می‌شود. برای سفت کردن سینه‌ها تنها باید ماساژ دهید تا باعث افزایش جریان خون شده و سینه‌ها سفت شوند. ۷ یا ۸ دقیقه به صورت حرکت دایره‌ای سینه‌های خود را با روغن بادام ماساژ دهید.


توجه داشته باشید هنگام ماساژ نوک سینه را لمس نکنید. دو بار در روز قبل از حمام و قبل از خواب انجام دهید.

سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه

2. سفت کردن سینه با ماساژ یخ

تنها ۲ تیکه یخ بردارید و به حرکت دایره‌ای در اطراف سینه به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
در نهایت با حوله سینه خود را پاک کنید و هر روز این کار را به صورت منظم انجام دهید.
به این نکته توجه کنید که ماساژ با یخ تنها یک دقیقه انجام دهید، در غیر این صورت بی‌حس می‌شود. 

3. سفت کردن سینه با زرده تخم مرغ

می‌توانید برای بالا بردن سینه از ماسک خیار و زرده تخم مرغ استفاده کنید.

تنها کافیست ۱ خیار را در یک مخلوط کن پوره کنید. ۱ زرده تخم مرغ با ۱ قاشق چای خوری کره بریزید و خمیر درست کنید. در نهایت خمیر را ۳۰ دقیقه روی سینه بمالید و بعد با آب سرد بشویید.

4. سفت کردن سینه با ژل آلوئه ورا

برای درمان افتادگی سینه می‌توانید ژل آلوئه ورا را به آرامی روی سینه خود به صورت حرکت دایره‌ای به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد از آن با آب گرم بشوئید. در هفته ۴ الی ۵ بار این کار را انجام دهید.

5. برای بزرگ و سفت کردن سینه موز بخورید

موزحاوی مقدار فراوانی مواد مغذی و پروتئین است که در آرامش ماهیچه ها وافزایش سایز سینه موثر است همچنین منیزیم و پتاسیم موجود در موز سینه ها را سفت میکند . موز را له و به آن روغن اضافه و مخلوط کنید و بصورت دورانی دقایقی روی سینه ها ماساژ دهید و بعد با آب گرم بشویید این کار را دوبار در روز به مدت یک ماه انجام دهید تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود.

5. سینه هایی سفت با ورزش کردن

دلیل این که ورزش برای شما مناسب می‌باشد این است که سینه‌ها از بافت چربی‌ هستند که در زیر این بافتها عضلات سینه ای قرار گرفته اند. شما با انجام تمرینات مربوط به سینه این عضلات را تقویت کرده و باعث میشود سینه شما به طور طبیعی بزرگ و سفت به نظر بیاید.

هیچ چیز مثل تمرینات استقامتی باعث سفت شدن سینه‌ها نمی‌شود.همچنین به تمرینات خود نیز مقداری وزنه بیفزایید.

درگیر کردن همزمان سینه و کمر به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر بهبود بخشیدن ژست تان، به سفت کردن سینه هایتان نیز کمک کند. حرکتی مثل شنا بسیار خوب است اما نمی‌تواند تنها ورزش مفید برای سفت شدن سینه شما باشد.

روش های سفت کردن سینه
روش های سفت کردن سینه

بعضی تمرین ها هستند که سینه هایتان را درشت می کنند و باید در این مورد با مربی خود مشورت کنید. در این میان بهترین تمرین هایی که برای این هدف وجود دارند، را به شما پیشنهاد می کنیم که به شما کمک می کنند تا عضلات سینه را تقویت کنید.

  • شنای دست پهن
  •  پرس کف دست
  • گردش دایره ای
  • حرکت دیپ سینه

اکثر خانم‌ها به دنبال ورزش برای سفت شدن سینه هستند. باید بدانید که سفت شدن سینه های شما احتیاج به زمان دارد و در کوتاه مدت این اتفاق نمی افتد. شما میتوانید با تمرینات مخصوص، آنها را خوش فرم تر کرده و سفت کرده و شل شدگی آنها را نیز رفع نمایید.

روشهای بزرگ شدن پستانها در طب سنتی

جراحی سینه می تواند خطرات و عوارضی داشته باشد که بسیاری از افراد این ریسک را نمی پذیرند و به دنبال راه آسان تر و بی خطر هستند. در ادامه با روش های بزرگ کردن سینه در طب سنتی می پردازیم.

  • عرق رازیانه برای بزرگ شدن سینه

یکی از مهمترین گیاهان دارویی برای بزرگ کردن سینه، رازیانه است.

استفاده از عرق رازیانه باعث می شود تا سینه ها به مرور و در یک دوره زمانی بزرگ شوند. البته این به شرطی است که این عرق به صورت منظم مصرف شود تا تاثیرات آن پدیدار گردد.

برای مصرف عرق رازیانه به منظور بزرگ کردن سینه می توان این عرق را با استفاده از عسل و یا شیرین کننده های طبیعی متعادل ساخته و سپس مورد مصرف قرار داد.

  • بزرگ کردن سینه با دانه شنبلیله

طبق گفته متخصصین گیاهان دارویی، دانه شنبلیله یکی از مواد تشکیل دهنده برتر در لیست داروهای خانگی برای بزرگ کردن سینه است. این گیاه هورمون هایی مانند استروژن را به منظور بزرگ کردن سینه ترویج می کند.

علاوه بر این، حتی می تواند تولید شیر را برای مادران شیرده نیز افزایش دهد.

  • ریشه پنیرک پف‌ نبات

ریشه پنیرک پف‌نبات کاملاً شناخته شده است (بله این گیاه در اصل برای درست کردن پف‌نبات یا همان مارشمالو استفاده می شد) و اصولاً به شکل قرص فروخته می شود. بسیاری از خانم ها از ریشه این پنیرک برای بزرگ و سفت کردن فوری سینه ها استفاده می کنند. با این حال، باید توجه داشت که قبل از مصرف باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

اگر دلیلش را می پرسید باید بگوییم که مصرف این ریشه با داروهای دیگر باعث می شود که اثر آن کاملاً از بین برود. قبل از مصرف مکمل های غذایی، باید از پزشک خود اطلاعات کافی بگیرید.

  • سیب زمینی جنگلی

چه به تنهایی و چه به صورت ترکیب با شنبلیله سبب افزایش پستان می شود سیب زمینی جنگلی که برای بزرگ کردن سینه زن موثر است علاوه بر این، غذاهای گیاهی نیز بافت پستان سالم را بهبود می بخشد.

کلام آخر

تمام درمان های خانگی برای بزرگ و سفت کردن سینه که در بالا ذکر شده، برای استفاده ایمن و طبیعی هستند. اما شما نباید این روش ها را به طور همزمان انجام دهید، زیرا این امر باعث عوارض غیر منتظره ای خواهد شد.

سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه سفت کردن سینه

سوالات پرتکرار شما عزیزان

علل بزرگی و نا تقارن بودن لبیاها چیست؟

ممکن است علت این عدم تقارن وبزرگی لبیاها علل ژنتیکی باشد، ولی در برخی خانم‌ها بعد زایمان و یا به دنبال افزایش سن یا در اثر اختلالات هورمونی این ناهنجاری رخ می دهد. همچنین مقاربت جنسی می تواند باعث بزرگ شدن لبیا ها شود.

آیا این جراحی در دختران باکره نیز قابل انجام است؟

بله. این جراحی در ناحیه بیرونی دستگاه تناسلی و روی لباها انجام می شود و ارتباطی به پرده بکارت که داخل دستگاه تناسلی است ندارد. بنابراین در دختران باکره نیز قابل انجام است.

آیا این جراحی در زمان بارداری قابل انجام است؟

بهتر است در دوران بارداری به هیچ عنوان این جراحی انجام نشود چون به علت تغییرات هورمونی و افزایش وزن طی بارداری لبیاها در فرم عادی خود نیستند و بهتر است حداقل 2 ماه بعد از زایمان برای اقدام به این جراحی زمان داده شود تا دستگاه تناسلی به شکل نهایی خود رسیده باشد و در خیلی مواقع با گذشت زمان و برگشت تغییرات هورمونی و وزن به شرایط قبل بارداری لبیا ها نیز کوچکتر شده و نیاز فرد به این جراحی کاهش می یابد.

سن مناسب برای جراحی لبیا چه سنی می باشد؟

بهترین سن برای این جراحی برای افراد بین 18 تا 55 سال می باشد. حتماً این جراحی باید بعد از رسیدن به بلوغ کامل جنسی و تکمیل رشد دستگاه تناسلی انجام شود. زیرا در سن بلوغ و با تغییرات هورمونی احتمال رشد و تغییر شکل مجدد لبیاها وجود دارد. در این جراحی شکل ظاهری و تناسب لبیا ها یا همان لبه های اطراف ناحیه تناسلی اصلاح شده و حتی در مواردی بافت اضافی کلیتوریس نیز برداشته می شود تا تقارن و در ناحیه تناسلی ایجاد شود.

بهترین زمان انجام این جراحی چه زمانی می باشد؟

بهتر است جراحی طی هفته اول بعد ازاتمام عادت ماهیانه انجام شود. در این صورت فرصت کافی برای ترمیم زخم تا زمان شروع خونریزی بعدی وجود خواهد داشت. از طرفی با نزدیک بودن به زمان خونریزی قبلی از عدم بارداری مطمئن خواهیم بود.

ویزیت های بعد از جراحی چگونه است؟

یک هفته بعد از جراحی برای بررسی وضعیت بخیه ها اولین ویزیت لازم است. یک ماه بعد از جراحی برای بررسی نتیجه نهایی و تعیین آمادگی برای شروع آمادگی جنسی نیاز به معاینه خواهد بود.

عمل لابیاپلاستی را با چه جراحی هایی می توان همزمان انجام داد؟

می توان جراحی هایی مانند سفید کردن یا تنگ کردن ناحیه تناسلی را همزمان با جراحی لبیاپلاستی انجام داد. اما اقداماتی مانند تزریق ژل یا چربی برای فرم دهی بهتر است بعد از یک فاصله زمانی مناسب و بهبود تورم و مشخص شدن نتیجه نهایی لابیاپلاستی انجام شود.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

این جراحی اصولاً امن و بی خطر است و جز جراحی های کم خطر محسوب می شود به شرطی که در شرایط مناسب در کلینیک مجهز و تحت نظر متخصص با تجربه انجام شود. اقدامات قبل و بعد از جراحی که توضیح داده شده به طور کامل رعایت شود.

هزینه جراحی لابیاپلاستی چه قدر است؟

هزینه این جراحی براساس ضخامت لبیا از 4 میلیون تا 7 میلیون متغبیر است.

آیا لابیاپلاستی یا عمل ناحیه تناسلی نیاز به بیهوشی دارد؟

لابیاپلاستی جز جراحی های سبک محسوب می‌شود و معمولاً به صورت سرپایی قابل انجام است و نیاز به بیهوشی ندارند و تحت بی حسی موضعی قابل انجام است.

آیا عمل لابیاپلاستی دردناک است؟

خیر. معمولاً با بی حسی موضعی در چند مرحله درد قابل کنترل است و کاملا بدون درد انجام می‌شود.

لابیاپلاستی و عمل ناحیه تناسلی چقدر طول میکشد؟

معمولاً عمل ناحیه تناسلی و لابیاپلاستی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

لابیاپلاستی را آیا می‌توان در افرادی که هنوز ازدواج نکرده‌اند ولی لابیا های بزرگ دارند انجام داد؟

بله . لابیاپلاستی مشکلی برای بکارت دختران ایجاد نمی‌کند و در همه افراد ۱۸ سال به بالا چه ازدواج کرده باشند و چه ازدواج نکرده باشند قابل انجام است و محدوده سنی خاصی برای لابیاپلاستی وجود ندارد.

آیا جای بخیه ها (اسکار) در لابیاپلاستی باقی می‌ماند؟

خیر. به علت اینکه خونرسانی به ناحیه ناحیه تناسلی بسیار خوب است و بخیه ها در صورت نیاز به صورت زده می‌شود جای بخیه ها باقی نمی‌ماند. در ضمن اگر لابیاپلاستی با لیزر واژینال انجام شود در روش استفاده از لیزر ، میتوان همزمان برش و انعقاد خون را انجام داد و نیازی به بخیه نیست.

آیا لابیاپلاستی روی لذت جنسی تاثیر دارد؟

اعصاب حس جنسی که باعث لذت جنسی می‌شوند اکثراً در ناحیه کلیتوریس و در نقطه جی در داخل ناحیه تناسلی قرار دارند و نه روی لابیا مینور ، در نتیجه با عمل لابیاپلاستی ( کوچک کردن لابیا مینور ها) میل جنسی کاهش نمی یابد. از سوی دیگر با زیباتر شدن ناحیه تناسلی و افزایش اعتماد به نفس باعث میشود فرد احساس بهتری از خود داشته باشد و رضایت جنسی بیشتری در رابطه جنسی داشته باشد.

چند روز بعد از لابیاپلاستی می‌توان به سر کار برگشت؟

بعد از عمل نیاز به دو روز استراحت در منزل هست و تا یک هفته می توان از مرخصی شغلی استفاده کرد.

آیا لابیاپلاستی سبب تنگ تر شدن ناحیه تناسلی هم می گردد؟

لابیاپلاستی سبب کوچک شدن لابیا ها یا لب های اطراف ناحیه تناسلی می گردد ولی اگر ناحیه تناسلی هم دچار گشاد شدگی باشد می توان همزمان با لابیا پلاستی ، پرینورافی یا تنگ کردن مدخل ناحیه تناسلی را هم انجام داد.

جهت روشن کردن پوست ناحیه ناحیه تناسلی آیا می توان ان را همراه لابیاپلاستی انجام داد؟

بله. می‌توان با استفاده از لیزر واژینال سفید کردن ناحیه تناسلی را همزمان با لابیاپلاستی انجام داد.

جراحی کلیتوریس با لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

در برخی مواقع همراه با بزرگی و غیر قرینگی لبیا ها,افزایش سایز و ضخامت و افتادگی پوست اطراف کلیتوریس را داریم که علاوه بر نارضایتی از شکل ظاهری می تواند با پوشاندن اعصاب حسی کلیتوریس سبب کاهش میل جنسی شود. در این مواقع جراحی همزمان با لبیا پلاستی صورت می گیرد تا شکل بیرونی ناحیه تناسلی از نظر سایز متناسب شده باشد و به بهترین نتیجه در جراحی بیمار برسیم.

آیا این جراحی در مطب انجام می شود؟

انجام جراحی های زیبایی به طور کلی در مطب ممنوع است و فقط در مراکز درمانی این جراحی ها را باید انجام داد. اما تزریق ژل، تنگ کردن واژن با لیزر، لیفت مثانه و واژن، برطرف کردن بی اختیاری ادرار و انواع معاینه های دوره ای سلامت در بانوان را می توان در مطب انجام داد و هیچ گونه ممانعتی وجود ندارد.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 09107661244 02188484081 | نوبت آنلاین

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.