• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

زود انزالی در آقایان

زود انزالی در آقایان

زود انزالی در آقایان

زود انزالی در آقایان؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

زود انزالی در واقع زمانی اتفاق می ‌افتد که مرد به ارگاسم می ‌رسد و در حین مقاربت زودتر از آنچه می ‌خواهد انزال کرده و مایع منی را خارج می کند. این یک مشکل، یک اختلال رایج است که 30 تا 40 درصد مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. علل مختلف زود انزالی در آقایان عبارتند از مشکلات فیزیکی، عدم تعادل شیمیایی و عوامل عاطفی و روانی و غیره.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “زود انزالی در آقایان” پرداخته است.

ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی مشکل زود انزالی در آقایان پرداخته و مطالب مفیدی را در این زمینه ارائه نمائیم.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
زود انزالی در آقایان

انزال زودرس چیست و چقدر شایع است؟

انزال زودرس یا زود انزالی نوعی اختلال عملکرد جنسی است که زمانی رخ می دهد که مرد به ارگاسم می رسد و منی را زودتر از آنچه که خود یا شریک جنسی او مایل است آزاد می کند و اغلب قبل یا کمی بعد از دخول در حین مقاربت اتفاق می افتد. انزال زودرس می تواند یک تجربه نا امید کننده برای فرد و شریک جنسی او باشد و لذت زندگی جنسی را کمتر کند. با این حال، خبر خوب این است که معمولاً این مشکل قابل درمان است.

زود انزالی چقدر شایع است؟

بطور کلی باید گفت که بین 30 تا 40 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار زود انزالی می شوند. طبق گفته انجمن اورولوژی آمریکا، انزال زودرس شایع ترین نوع اختلال عملکرد جنسی در مردان است که از هر پنج مرد بین 18 تا 59 سال، یک نفر از بروز زود انزالی خبر می دهد.

زود انزالی در چه بازه زمانی از نظر پزشکی معنی پیدا می کند؟

اگر چه تعریف زود انزالی متفاوت است، انجمن اورولوژی آمریکا انزال را به عنوان نارس تعریف می کند که اگر زودتر از حد مطلوب و قبل یا کمی بعد از دخول رخ دهد و باعث ناراحتی یکی یا هر دو طرف رابطه شود، اتفاق افتاده است. متخصصین و پزشکان سه سطح شدت خفیف، متوسط و شدید را بر اساس زمان انزال تعریف می‌کنند که اغلب زمان خفیف آن کمتر از یک دقیقه است.

زود انزالی در آقایان

علل مختلف زود انزالی

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی از جمله عوامل فیزیکی، شیمیایی و عاطفی و روانی باعث انزال زودرس می شوند که در ادامه در مورد هریک از آنها توضیح خواهیم داد.

مشکلات فیزیکی و شیمیایی عبارتند از:

  • تشخیص زمینه ای اختلال نعوظ.
  • یک مشکل هورمونی در سطح اکسی توسین که در عملکرد جنسی مردان نقش دارد یا اختلال در سایر سطوح هورمونی که در عملکرد جنسی نقش دارند؛ مانند: هورمون لوتئینیزه کننده، پرولاکتین و هورمون محرک تیروئید.
  • سطوح پایین سروتونین یا دوپامین، مواد شیمیایی در مغز که در تولید میل و هیجان جنسی نقش دارند.
  • آلت تناسلی که به تحریک بسیار حساس است.

علل عاطفی یا روانی عبارتند از:

  • اضطراب عملکرد که ممکن است به دلیل عصبی بودن از بودن با یک شریک جدید، اضطراب از رابطه جنسی مجدد پس از یک دوره طولانی پرهیز، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه، هیجان یا تحریک بیش از حد یا دلایل دیگر باشد.
  • عدم علاقه به شریک جنسی
  • فشار روانی
  • مشکلات رابطه
  • افسردگی
زود انزالی در آقایان

در پایان

بطور کلی باید گفت که در حال حاضر چندین روش درمانی برای رفع زود انزالی در آقایان وجود دارد که می تواند به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند. افراد می توانند با درگیر کردن خود و شریک زندگی خود برای ارزیابی اولیه به متخصصان و پزشکان مانند یک اورولوژیست مراجعه کرده و سپس به سایر متخصصان مانند روانشناسان، روانپزشکان و مشاوران ارجاع داده شوند. بنابراین افراد می توانند با رفع مشکلات زمینه ای، انزال خود را کنترل کرده و یک بار از زندگی جنسی خود لذت ببرند.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: