• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر

شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر

شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر

شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

مشاهدات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که در هفته هفدهم بارداری، اثر انگشت جنین حجاری یا ترسیم شده و شکل نهایی خود را می گیرد.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر” پرداخته است.

رفتارهای مجرمانه اغلب به خاطر رویدادهایی که در دوران کودکی برای افراد اتفاق می افتند توجیه می شوند. اما امکان دستگیری دزدان و مجرمان، ریشه در رشدی دارد که در رحم مادر اتفاق می افتد.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

مشاهدات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که در هفته هفدهم بارداری، اثر انگشت جنین حجاری یا ترسیم شده و شکل نهایی خود را می گیرد. حدود دو هزار سال است که منحصر به فرد بودن اثر انگشت به رسمیت شناخته شده است و در حدود دو قرن به صورت علمی مورد مطالعه قرار گرفته است. اما محققان نتوانسته اند بطور دقیق چگونگی شکل گیری آنها را توضیح دهند.

 شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر

امروزه اما یک مدل کامپیوتری نظریه جدید چگونگی ایجاد الگوهای احتمالی را توصیف می‌کند. این اتفاق از هفته دهم بارداری شروع می‌شود، دقیقاً زمانی که جنین حدود 3 اینچ یا 80 میلی‌متر طول دارد.

شکل گیری اثر انگشت در رحم مادر و روند تکمیل آن

بطور کلی باید گفت که اثر انگشت شامل سه ویژگی متمایز از جمله قوس، حلقه و چرخش می باشد. مایکل کیکن و آلن نیوول از دانشگاه آریزونا دریافتند که ایجاد این الگوها حاصل تنش‌هایی در یک لایه ساندویچی از پوست، به نام لایه بازال است. در جنین، لایه پایه اپیدرم در خارج و درم داخلی، سریعتر از لایه های اطراف رشد می کند، لایه پایه در چند جهت حالت خمیده و کمان شده و تا می شود و شکل های پیچیده ای را ایجاد می کند.

این دو محقق در گزارشات خود اعلام کردند که این چین ها در روی سطح پوست، از جمله ناخن‌ها و چین‌های بند انگشت، و همچنین اطراف بخش های کوچک نوک انگشت ایجاد می‌شوند.

میکل کیکن همچنین معتقد است که این چین‌ها همان الگوی اثرانگشت آینده را رمزگذاری و ترسیم می‌کنند که در هفته‌های بعدی روی سطح پوست قابل مشاهده خواهد شد بنابراین از آنجایی که الگوی اثر انگشت در زیر سطح پوست کدگذاری شده است، این الگو نمی تواند با آسیب های سطحی که به پوست وارد می شوند، از بین برود.

مراحل تکمیل و ظاهر شدن اثر انگشت در جنین

دوران بارداری و تکمیل جنین روندی جالب و جذاب است. قطعاً برای همه مادران جذاب خواهد بود که در طول بارداری چه اتفاقاتی قرار است برای فرزند دلبند آنها رخ دهد. یکی از این رخدادها می تواند ترسیم و تکمیل اثر انگشت جنین باشد. اتفاقاتی که برای پوست جنین می افتد تا اثر انگشت او نقش ببندد در مراحل مختلف به شکل زیر خواهد بود:

شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر

ماه دوم و سوم بارداری:

در این دوره اصطلاحاً پدهای نوک انگشت جنین شکل می گیرد. در این مرحله است که مشخص می شود اثر انگشت این کودک به چه شکل خواهد شد.

ماه سوم و چهارم:

در این دوره پوست جدید شکل و رنگ عادی به خود می گیرد و لایه اپیدرم ایجاد می شود. در واقع با ظهور لایه اپیدرم است که نقوش روی پوست ظاهر می شوند.

پنج ماهگی:

در این دوره خطوط اثر انگشت با توجه به موارد و شرایط مختلفی که در رحم مادر و در کیسه آب اتفاق می افتد شکل نهایی به خود می گیرند.

شش ماهگی:

 در این ماه است که اثر انگشت جنین به شکل کامل درآمده و با حالت های مختلف کمانی یا قوسی، حلقه ای و پیچشی ترسیم می شود.

تشابه الگوی اثر انگشت با مغز، چشم ها و مو

دانشمندان معتقدند که اثر انگشت جنین و کف دست ها از چند جهت و به طرز قابل توجهی با سایر پوست های بدن متفاوت است. آنها ادعا می کنند که همین فرآیند کمانش که منجر به تولید اثر انگشت می شود، ممکن است مسئول تشکیل شیارهای مغزی، ساختارهای خاصی در چشم و حتی فولیکول‌های مو نیز باشد که در رحم مادر شکل می گیرند.

شکل گیری اثر انگشت جنین در رحم مادر

در پایان

اثر انگشت جنین نیز مانند تمامی ویژگی های دیگر در دوران بارداری و رحم مادر شکل می گیرد. قطعاً برای مادران جذاب است که بتوانند در هر دوره از بارداری خود حس کنند که چه اتفاقی برای فرزندشان در حال وقوع است.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ:

مطلب قبلی
نانوفت