• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

لیفت مونس پوبیس

لیفت مونس پوبیس

لیفت مونس پوبیس

لیفت مونس پوبیس؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

لیفت مونس پوبیس یا مونسپلاستی در واقع نوعی جراحی زیبایی است که در آن پوست و بافت چربی اضافی از لایه چربی روی استخوان شرمگاهی برداشته می شود. این بخش چرب در واقع مونس پوبیس نامیده می‌شود که نام این روش جراحی به همین دلیل و از این بخش گرفته شده است. نام دیگر این روش لیفت شرمگاهی است.

در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “لیفت مونس پوبیس” پرداخته است.

لیفت مونس پوبیس یا مونسپلاستی در واقع نوعی جراحی زیبایی است که در آن پوست و بافت چربی اضافی از لایه چربی روی استخوان شرمگاهی برداشته می شود. این بخش چرب در واقع مونس پوبیس نامیده می‌شود که نام این روش جراحی به همین دلیل و از این بخش گرفته شده است. نام دیگر این روش لیفت شرمگاهی است.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

مونس پوبیس ممکن است به دلیل تجمع چربی یا شل شدن پوست روی آن بزرگ شود. لیفت مونس پوبیس یا همان مونسپلاستی می تواند به ایجاد ظاهری محکم تر و صاف تر در این ناحیه کمک کند.

لیفت مونس پوبیس

لیفت مونس پوبیس یا مونسپلاستی

همانطور که گفته شد، مونسپلاستی یک روش جراحی است که برای برداشتن پوست اضافی و بافت چربی زمانی که برآمدگی قابل توجهی در ناحیه فوقانی شرمگاهی به دلیل افزایش وزن یا افتادگی پوست ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود. مونسپلاستی معمولاً همزمان با عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی نیز انجام می‌شود، زیرا برآمدگی مونس پوبیس اغلب پس از برداشتن بافت‌های چربی و سفت شدن پوست روی شکم بیشتر قابل توجه است.

بطور معمول مونسپلاستی و لیپوساکشن را می توان با هم انجام داد، اما در حالت کلی این روش ها با هم متفاوت هستند. با مونسپلاستی، چربی و پوست اضافی با چاقوی جراحی بریده می شود اما در لیپوساکشن از مکش برای از بین بردن چربی اضافی استفاده می کنند و در این روش نمی توان ظاهر پوست را تغییر داد یا افتادگی پوست را از بین برد. شاید لیپوساکشن لیزری بتواند به سفت شدن پوست در این ناحیه کمک کند.

چه چیزی باعث بزرگ شدن مونس پوبیس می شود؟

مونس پوبیس ناحیه مثلثی شکلی است که از بالای موهای ناحیه تناسلی تا جایی که اندام تناسلی فرد شروع می شود ادامه دارد و در زنان آشکارتر است، اما مردان نیز چنین بخشی را در بدن خود دارند. هنگامی که فرد وزن اضافه می کند، چربی اضافی اغلب در مونس پوبیس او جمع می شود بنابراین این امر می تواند باعث بزرگ شدن و برآمدگی آن شود. پوست فرد باید کشیده شود تا بتواند بافت چربی اضافی را در حین انباشته شدن بپوشاند. هرچه وزن افزایش بیشتری پیدا کند، پوست نیز بیشتر کشیده می شود.حال اگر فرد پس از آن مقدار زیادی وزن کم کند، همان مقدار پوست اما بافت چربی کمتری در بخش مربوطه باقی می ماند که باید پوشانده شود. از آنجایی که پوست اضافی شل است، ممکن است آویزان شده و ظاهر زننده ای پیدا کند.

وقتی فرد جوان باشد فقط برای مدت کوتاهی وزن اضافی را تحمل می کند و پوست بدن نیز دارای خاصیت ارتجاعی کافی برای بازگشت به شکل صاف اولیه خودمی باشد. با این حال، هرچه بافت چربی اضافی بیشتری وجود داشته باشد و سن بالاتر باشد، خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمتر می شود. بدون خاصیت ارتجاعی کافی، پوست اضافی کشیده مانده و فرد با پوستی شل باقی می‌ماند.

لیفت مونس پوبیس

عملکرد لیفت مونس پوبیس و مراحل آن

اغلب روند کار به این صورت است که بیمار قبل از انجام لیفت مونس پوبیس یا سایر جراحی های زیبایی، با جراح خود صحبت می کند تا بهترین روش ها را برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود انتخاب کند. در این مرحله داشتن انتظارات واقع بینانه مهم است. باید به خاطر داشت که هدف بهبود است، نه کمال، و ظاهری که شخص می خواهد ممکن است بطور صد در صد قابل دستیابی نباشد. اگر فرد وزن مناسبی داشته باشد و از سلامت کلی برخوردار باشد، مونسپلاستی می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

در این جراحی چندین مرحله وجود دارد که بیمار باید برای آماده شدن برای جراحی خود انجام دهد.

قبل از عمل جراحی

  • بیمار باید به فکر یه همراه باشد تا بتواند او را به مدت 24 ساعت به طرفین برگرداند و به او کمک نماید.
  • عدم مصرف الکل از 48 ساعت قبل از عمل
  • قطع مصرف داروهایی را که خطر خونریزی را افزایش می دهند؛ مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و تمام داروهای گیاهی به مدت 10 روز قبل از جراحی یا طبق دستور پزشک
  • عدم استعمال دخانیات از 2 هفته قبل از عمل جراحی

در طول عمل جراحی

  • در این مرحله، بیمار ابتدا با داروهای داخل وریدی آرام‌ می شود
  • سپس یک بی حس کننده موضعی به پوست وی و بافت های زیر شکم و مونس پوبیس تزریق می شود تا آن را بی حس کند
  • در ناحیه ای از زیر شکم که می تواند با بیکینی پوشانده شود، یک برش افقی در پوست ایجاد می شود.
  • بافت چربی و پوست اضافی با استفاده از چاقوی جراحی برداشته می شود
  • ممکن است بافت و عضله زیرین با استفاده از بخیه به سمت بالا کشیده و سفت شوند، و مونس پوبیس ترکیده شود
  • سپس محل برش با بخیه و نوارهای چسب بسته می شود

دوره ریکاوری

  • نگهداری از زخم و جای جراحی
  • یک یا دو روز پس از جراحی، بیمار باید شروع به پیاده روی آهسته کند
  • بیمار یک هفته پس از جراحی، معمولاً می تواند به کار خود بازگردد. اما اگر شغل وی شامل بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش سنگین است، قبل از بازگشت به کار به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد
  • پس از حدود 3 هفته، برش ممکن است به اندازه ای بهبود یابد که بتواند در وان حمام قرار بگیرد
  • معمولاً بیمار بعد از 4 تا 6 هفته می تواند در ورزش ها و سایر فعالیت های بدنی شرکت کند
لیفت مونس پوبیس

در پایان

همانطور که گفته شد، مونسپلاستی یک روش جراحی است که بافت چربی بیش از حد و افتادگی پوست را از مونس پوبیس بیمار حذف می کند و معمولاً همراه با کشیدن شکم انجام می شود. این عمل یک روش سرپایی کم خطر است که بلافاصله نتایج قابل توجهی را ارائه می دهد. ناراحتی خفیف، کبودی و تورم پس از این روش شایع است، اما این عوارض معمولاً پس از 2 تا 3 هفته از بین می روند.

از آنجایی که لیفت مونس پوبیس معمولاً یک عمل زیبایی در نظر گرفته می شود و از نظر پزشکی ضروری نیست، معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. بنا براین بهتر است قبل از اینکه این روش انتخاب شود، حتماً بیمار هزینه و گزینه های تامین مالی موجود را با جراح خود بررسی نماید.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: