• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

مزایای ورزش در دوران پریودی

مزایای ورزش در دوران پریودی

مزایای ورزش در دوران پریودی

افراد در دوران قاعدگی خود علائمی مانند دل پیچه، نفخ، خستگی و سردرد را تجربه می کنند. با انجام حرکات ورزشی می توان این علائم و سایر موارد را کاهش داد.
در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به این موضوع پرداخته است.

افراد در دوران قاعدگی خود علائمی مانند دل پیچه، نفخ، خستگی و سردرد را تجربه می کنند. با انجام حرکات ورزشی می توان این علائم و سایر موارد را کاهش داد.

ورزش کردن مزایای فراوانی دارد که این مزایا به این معنی است که  تمام افراد باید ورزش را در زندگی روزمره خود قرار دهند چه بخواهد در دوران قاعدگی باشد یا روز های عادی.

مزایای ورزش در دوران پریودی

ورزش در دوران قاعدگی می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش خستگی و استخوان دردهای قاعدگی کمک کند. برخی از مزایای ورزش کردن در دوران قاعدگی عبارتند از:

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

 بهبود روحیه و خلق و خو

انجام حرکات ورزشی برای کاهش احساس افسردگی مفید است. بنابراین، با ورزش کردن می توانید احساس غم و اندوه، تحریک پذیری یا عصبانیت در دوران پریود را برطرف کرده و روحیه خود را تقویت کنید.

 کاهش خستگی

افزایش احساس خستگی در طول دوره قاعدگی یکی از علائم تغییرات هورمونی در بدن زنان است. فعالیت بدنی می تواند سطوح انرژی را در طی دوره پریودی افزایش دهد.

کاهش درد قاعدگی

در یک بازه زمانی 8 هفته ای، شدت درد قاعدگی در زنانی که سه روز در هفته به مدت حداقل 30 دقیقه ورزش کردند، کمتر از زنان بی تحرک بود.

در نتیجه، ورزش در طول و قبل از یک دوره پریود ممکن است علائم را کاهش دهد. نیازی به فعالیت بدنی شدید یا طولانی نیست.
می توانید دو بار در روز به مدت 15 دقیقه پیاده روی کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. 

توصیه های ورزشی برای کاهش درد

برای کاهش برخی از علائم ناخوشایند در زمان پریودی مثل درد شکم می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1. نوشیدن آب به اندازه کافی در حین تمرین:

کم آبی بدن می تواند احتمال بروز نفخ و یبوست را در دوران قاعدگی افزایش دهد. با رساندن آب کافي به بدن در حین ورزش، احتمال بروز عوارض جانبی ناخوشایند کاهش می یابد.

نوشیدن آب کافی باعث حرکت مدفوع در روده و کاهش علائم ناراحتی در حین تمرین می شود. در طی ورزش، هر 15 دقیقه یک بار 300 میلی لیتر مقداری آب بنوشید.

2. تمرینات کششی تلفیقی:

در صورت احساس تنش و سفتی در عضلات خود در دوران قاعدگی خود می توانید تمرینات کششی سبکی مانند یوگا، تای چی و پیلاتس را برای کاهش کشیدگی عضلانی خود انجام دهید.

ورزش کردن در دوره پریودی باعث افزایش خونریزی می شود؟

هنگام تمرین کردن جریان خون افراد افزایش یافته است. این سرعت بخشیدن معمولاً به این دلیل رخ می دهد که فعالیت بدنی می تواند به خروج سریعتر خون از رحم کمک کند.
انجام ورز‌ش‌های شدید می‌تواند بر سیکل‌ ماهانه تاثیر بگذارد.

تنها در صورتیکه خونریزی شما بسیار شدید باشد یا درد زیادی داشته باشید باید از شدت فعالیت خود کم کنید و یا یکی دو روز اول پریود خود را استراحت کنید.
در غیر این صورت بدون نگرانی فعالیت خود را ادامه دهید.

چگونه می‌توانید درد دوران قاعدگی را کاهش دهید؟

در بیشتر موارد برای کاهش درد قبل و حین پریود از داروهای مسکن استفاده می‌شود این کار به فرد کمک می کند تا قبل از اینکه درد و علائم بیشتر شود بتواند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد.

اگر شما دوست دارید که بدون استفاده از داروها، دوره قاعدگی خود را آسان تر کنید بهتر است بدانید که بسیاری از زنان که به طور منظم ورزش می‌کنند، این موضوع را که دردهای قبل و دورۀ قاعدگی آنها بسیار کاهش یافته است را تایید کردند.

بهترین حرکات ورزشی دوران پریود

  1. پیاده روی
  2. دوی آرام
  3. پلانک
  4. تمرینات شکم

در نهایت اگر بطور مکرر دوران قاعدگی شما همراه با دردهای شدید است حتما به پزشک مراجعه کنید.

بهتر است مشکلات و علائم ناجور دوران قاعدگی خود را تحت بررسی قرار دهید زیرا ممکن است نشانه ای از یک بیماری باشد.

تمرین کردن به علت افزایش هورمون اندروفین می‌تواند یک ضد درد عالی باشد و باعث شود تحمل دردتان کم شود و پریود بهتری داشته باشید.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: