• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

مولتی ویتامین های مناسب کودکان

مولتی ویتامین های مناسب کودکان

مولتی ویتامین های مناسب کودکان

کودکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی احتیاج دارند و باید تمامشان را از یک رژیم غذایی سالم و متعادل دریافت شود. در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “مولتی ویتامین های مناسب کودکان” پرداخته است.

از همان ابتدا به کودک خود میوه های تازه  و سبزیجات و غلات کامل را پیشنهاد بدهید اگر می خواهید مطمئن شوید او هر آنچه را که لازم دارد از برنامه غذایی اش دریافت می کند،
موارد زیر را به رژیم غذایی اش اضافه کنید:

مولتی ویتامین 1: قطره ویتامین D

کودکان برای جلوگیری از نرمی استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدنشان در برنامه غذایی خود به ویتامین D نیاز دارند.

بسیاری از افراد بالغ و کودکان مقدار زیادی ویتامین D را با قرار گرفتن زیر نور آفتاب جذب می کنند، اما متخصصان می گویند با این حال باز هم ممکن است کودکان به اندازه کافی ویتامین جذب نکنند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

چند قطره ویتامین D به برنامه غذایی کودک خود اضافه کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی از این ویتامین مهم دریافت می کند.

اما دریافت بیش از حد ویتامین دی هم ممکن است ایجاد مسمومیت کند. بنابراین مقدار مصرف ویتامین دی باید براساس شرایط هر فرد تجویز شود.

مولتی ویتامین 2: ریشه شیرین بیان

شاید لازم نباشد کودکتان هر روز ریشه ی شیرین بیان مصرف کند، اما این مکمل برای زمانی که او از گلو درد، سرفه، یا یک بیماری ویروسی رنج می برد بسیار مفیدی است.

ریشه شیرین بیان می تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن کودک را سرعت ببخشد تا بدن بتواند عفونت را دفع کند.

قبل از استفاده این مکمل با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید، چون ممکن است در برخی موارد با داروهای تجویزی تداخل پیدا کند.

مولتی ویتامین 3: روغن ماهی یا روغن بذر کتان

بدن کودک شما قادر نیست اسید چرب های امگا ۳ و امگا ۶ که در روغن ماهی و بذر کتان پیدا می شود تولید کند، اما این موارد برای سیستم ایمنی، آرام کردن التهاب، و ایجاد سلول های سالم بسیار مهم هستند.

اگر از خانواده هایی نیستید که به صورت مرتب ماهی استفاده می کنند احتمال اینکه کودکتان کمبود امگا ۳ و امگا ۶ داشته باشد زیاد است. با اضافه کردن بذر کتان خرد شده و ماهی یا مکمل روغن ماهی به برنامه او این کمبود را برطرف کنید.

والدین باید در انتخاب کیفیت روغنی که به فرزند خود میدهند دقت لازم را داشته باشند. روغنی که از کبد ماهی گرفته میشود مفید واقع میشود نه روغنی که از تمام اجزای ماهی استخراج میشود و روغن ماهی که سرشار از امگا3، ویتامین ای و ویتامین دی باشد بسیار غنی است.

مولتی ویتامین 4: آنزیمهای جویدنی

 شاید با استفاده از مکمل های پروبیوتیک بتوانید به راحتی مشکلات هضم کودک خود را برطرف کنید، اما بعضی از کودکان حتی بعد از اضافه شدن پروبیوتیک همچنان از گاز، نفخ، یبوست و اسهال رنج می برند.

اگر نگران وضعیت گوارش کودک خود هستید به برنامه غذایی او آنزیم های جویدنی اضافه کنید. این آنزیم ها را می توانید در آناناس و پاپایا پیدا کنید. این مکمل ها تضمین می کنند که کودک می تواند به اندازه کافی مواد مغذی جذب کند.

مولتی ویتامین 5: GABA گاما آمینوبوتیریک اسید

 GABAمخفف نام یک نوع ماده شیمیایی است که به صورت طبیعی در مغز تولید می شود. اگر فرزندتان به صورت طبیعی کمبود این ماده را دارد، ممکن است درگیر بی خوابی، مشکلات خلق و خو و اضطراب باشد.

اگر نگران وضعیت خلق و خو، استرس و الگوی خواب فرزند خود هستید با پزشک صحبت کنید تا به برنامه غذایی او GABA اضافه کند. GABA همچنین ممکن است برخی نشانه های مرتبط با بیش فعالی را نیز کاهش دهد.

مولتی ویتامین 6: پودر سبز

 مکمل های پودر سبز از کلروفیل در غذاهایی نظیر یونجه سرچمه می گیرد. به سادگی می توانید مقداری از آن را در آبمیوه یا آب آشامیدنی کودک خود اضافه کنید تا مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی وارد برنامه غذایی او شود.

همچنین این پودر هر نوشیدنی را تبدیل به سبز روشن می کند که برای کودک جذاب است.

مولتی ویتامین 7: پروبیوتیک ها

وجود پروبیوتیک ها در رژیم غذایی، بدن کودکان را در برابر میکروب های عفونی مقاوم می کند.قسمت اعظمی از سلامت کودکتان به عملکرد دستگاه گوارش آن ها بستگی دارد.

متاسفانه بسیاری از کودکان با مشکل بیماری های معده و هضم درگیر هستند که می تواند باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

مکمل های پروبیوتیک، می توانند باکتری های خوب معده را تقویت کنند و باعث دفع بیماری و ناراحتی معده شوند. این مکمل ها مخصوصا اگر فرزندتان مشکل یبوست، اسهال و دیگر بیماری های معده داشته باشد بسیار مهم هستند.

پروبیوتیک ها عملکرد مغز را بهبود می بخشند و باعث بهبود سلامت پوست می شوند.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: