• 09107661244 | 02188484081
  • info@drkarisani.com

استفاده از ژل شستشوی بانوان

استفاده از ژل شستشوی بانوان

استفاده از ژل شستشوی بانوان

تاستفاده از ژل شستشوی بانوان؟ هر آن‌چیزی که باید شما بدانید

نظافت فردی و رعایت بهداشت فردی علاوه بر اینکه می تواند موجب افزایش سطح سلامتی افراد شود، می تواند بر روابط و تعاملات اجتماعی وی نیز تاثیر بگذارد؛ بنابراین آگاهی و اقدام برای رعایت این موارد می تواند موضوع بسیار حائز اهمیتی باشد.
در این مقاله خانم دکتر نرمین کریسانی متخصص زنان و جراح زیبایی به موضوع “استفاده از ژل شستشوی بانوان” پرداخته است.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا متخصصین زنان اصرار دارند که بانوان باید از ژل شستشوی جداگانه یا همان ژل شستشوی بانوان برای ناحیه خصوصی و واژن خود استفاده کنند؟

نظافت فردی و رعایت بهداشت فردی علاوه بر اینکه می تواند موجب افزایش سطح سلامتی افراد شود، می تواند بر روابط و تعاملات اجتماعی وی نیز تاثیر بگذارد؛ بنابراین آگاهی و اقدام برای رعایت این موارد می تواند موضوع بسیار حائز اهمیتی باشد.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

ما در این مقاله سعی داریم که به معرفی محصولی بسیار مفید به نام ژل شستشوی بانوان پرداخته و اطلاعات مفیدی را در مورد آن ارائه نمائیم.

1 8

ژل شستشوی بانوان چیست؟

از ژل شستشوی بانوان در واقع برای اطمینان بیشتر از بهداشت کامل دستگاه تناسلی بانوان استفاده می شود. هر خانم باید بصورت روزانه و حداقل یک بار در روز از این محصول استفاده نماید. صابون ها و شوینده های معمولی و استانداردی که برای پوست استفاده می شوند می توانند برای ناحیه واژن و اندام تناسلی بسیار تهاجمی عمل کنند. بنابراین به همین دلیل است که خانم ها باید به سمت استفاده از محصولات شستشوی واژینال و ژل های شستشوی بانوان گرایش بیشتری پیدا کنند. بطور کلی پوست ناحیه تناسلی حاوی سلول های عصبی بسیار زیادی است که حتی به کوچکترین ناراحتی و تحریکات پوستی واکنش بدی نشان می دهند و دقیقاً به همین دلیل است که باید با تمیز کردن این ناحیه با محصولات مختلف و ژل شستشوی بانوان مناسب، که به حفظ رطوبت و محافظت از پوست این قسمت در برابر تهاجمات خارجی کمک می کنند، به آن توجه ویژه ای نمود.

در ادامه به بررسی دقیق تر علت استفاده و نحوه استفاده از ژل شستشوی بانوان خواهیم پرداخت:

2 7

چرا از شستشوی زنانه استفاده کنیم؟

ناحیه خصوصی و دستگاه تناسلی بانوان قسمت خاصی از بدن آنها است پس بهداشت و نحوه نظافت آن نیز باید خاص باشد. باید گفت که برای حفظ نظافت و بهداشت ناحیه تناسلی و خصوصی، شستشوی خالی با آب ابداً نمی تواند گزینه مناسب و کافی باشد؛ چرا که شستشوی تنها با آب نه تنها نمی تواند آلودگی ها را بطور کامل از بین ببرد بلکه می تواند موجب خشکی پوست و واژن نیز بگردد.

ساختار واژن از فلور واژن تشکیل شده است که همان میکروب هایی هستند که به طور طبیعی در آنجا زندگی می کنند. تعادل فلور واژن بسیار حساس است و باید از آن محافظت کرد. عدم رعایت بهداشت مناسب بانوان می تواند بر تعادل فلور واژن تأثیر منفی بگذارد و نهایتاً منجر به تحریک، بوی بد و عفونت واژن شود.

نحوه استفاده از ژل شستشوی بانوان

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، تمیز کردن و شستشوی تنهای واژن و ناحیه خصوصی با آب نمی تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد. بنابراین باید بانوان با توجه به مطالب زیر برای شستشوی اندام تناسلی و واژن خود با زل شستشوی بانوان اقدام نمایند:

  • از یک ژل شستشوی بانوان مناسب پوستتان استفاده کنید، ژلی که فرمول آن متناسب نوع پوست خودتا بوده و دارای خاصیت  هیدراتاسیون طبیعی می باشد.
  • مقداری از آن را کف دست خود ریخته و در حین دوش گرفتن یا استفاده منظم از دستشویی، آن را روی ناحیه خارجی قرار اندام تناسلی خود قرار دهید.
  • دستتان را از جلو به عقب حرکت دهید تا میکروب های مقعد را به سمت ناحیه فرج و واژن برنگردانید.
  • خوب آبکشی نمائید.
  • برای نتیجه بهتر، می توانید یک یا دو بار در روز، هنگام دوش گرفتن نیز این کار را انجام دهید.
  • در نهایت قسمت تناسلی خود را با احتیاط و با حوله نرم خشک کنید.
3 7

در پایان:

ما در این مقاله به معرفی و بررسی موارد مختلف یک محصول مفید و عالی برای افزایش سطح نظافت و کیفیت رعایت بهداشت فردی برای بانوان پرداختیم. ژل شستشوی بانوان محصولی بسیار مفید است که می تواند علاوه بر افزایش بهداشت ناحیه خصوصی خانم ها از بروز خشکی و عفونت در این ناحیه نیز جلوگیری نماید.

برای دریافت نوبت از خانم دکتر کریسانی از طریق زیر اقدام نمایید.

آدرس: گیشا، نبش خیابان بیست و پنجم (ایزدی) ، پلاک ۳۲۸، طبقه سوم، واحد 10

تلفن های مطب: 0910766124402188484081 مسیریابی:Waze گوگل مپ: